Szigorúbban veszik a pályalevágást Mexikóban

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Mexikói Nagydíj, rajt
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 30: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo locks a wheel under braking into turn one ahead of Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo, Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer and the rest of the field at the startduring the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 30, 2016 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A tavalyi versenyen is voltak vele gondok, és Max Verstappen múlt hétvégi előzése Kimi Räikkönen ellen újra ráirányította a figyelmet a problémára.

A tavalyi Mexikói Nagydíj vége még botrányosabbra sikerült, mint a múlt hétvégi austini versenyé: akkor szintén a dobogó alól rángatták el Max Verstappent egy kanyar levágása miatt, de utólag azt a Sebastian Vettelt is megfosztották a 3. helyétől, aki ellen így próbált védekezni.

Verstappen akciója és a vele szembeni ítélet az USA Nagydíjon nagy port kavart: sokan igazságtalannak tartották, hogy hozzáadtak az idejéhez 5 másodpercet, mert a 16/17/18-as kanyar második csúcspontjának belső rázókövén, a pályát négy kerékkel elhagyva ment el Kimi Raikkönen Ferrarija mellett.

Az ifjú holland főnöke, Christian Horner a szabályok tisztázását követelte, és az FIA lépett is.

A hétvégi verseny előtt kiadta, hogy az első kanyarnál milyen úton kell visszatérniük a pályára azoknak, akik lesodródtak róla.

Hamilton a tavalyi Mexikói Nagydíj rajtjánál elfékezte magát, és a kanyar levágásával tartotta meg a vezetést Forrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

Ez azért fontos, mert a 2016-os Mexikói Nagydíjon nemcsak Verstappen vágta le azt, ilyen módon tartva maga mögött Vettelt, hanem a rajtnál Lewis Hamilton is lesodródott a pályáról, mégis az élen tudott maradni. Bár a sportfelügyelők őt nem büntették meg, akkor több riválisa úgy látta, egyértelműen előnyhöz jutott.

A hasonló vitás esetek elkerülése érdekében az FIA a csapatoknak kiadott kommünikéjében azt írta, aki az 1-es és 2-es kanyarok között, a pálya bal oldalán elhelyezett sárga fekvőrendőröktől, vagy a 2-es csúcspontjánál elhelyezett bójától balra halad el, az „biztonsági okokból" csak a 2-es és a 3-as kanyar bal oldalán elhelyezett sárga fekvőrendőrök balról történő megkerülését követően térhet majd vissza a pályára.

Hasonló szigorítást léptettek érvénybe a 8-as és a 11-es kanyarnál is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!