Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótáját kellemetlen meglepetésként érte, hogy Austinban nem voltak közelebb a Mercedeshez a versenyen, mint az időmérőn. Szerinte épp ezért nem segített volna, ha keményebben védekezik Hamilton ellen. Räikkönennek a végén nagyon kellett takarékoskodnia a benzinnel.

A Ferrari két dobogós hellyel, de azzal a felismeréssel távozik Austinból, hogy nemcsak a konstruktőri, hanem gyakorlatilag az egyéni vb-címet is biztosan elvesztették, hiszen Sebastian Vettel hátránya az idei 9. győzelmét arató Lewis Hamiltonnal szemben 66 pontra nőtt.

Ha a jövő hétvégén, Mexikóban nem szerez legalább 17 ponttal többet az ellenfelénél, aminek elhanyagolható a valószínűsége, Vettelnek már matematikai esélye sem marad.

Bár az USA Nagydíj rajtjánál Hamilton elé került, nem tudta sokáig megtartani a vezetést: a Mercedes versenyzője a 6. körben elment mellette. Bár utána azt mondta, meglepődött, hogy ferraris riválisa nem tanúsított ellene keményebb ellenállást, Vettel úgy érezte, ennek nem lett volna sok értelme.

Vettel nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

„Lewis könnyedén felzárkózott hozzám, és bekapcsolhatta a DRS-t – mondta. – Megpróbáltam elzárni az útját. Talán lehettem volna egy kicsit rámenősebb is, de annyival gyorsabb volt, hogy ez nem sokat számított. Kellemetlen elveszíteni a vezetést, a tempókülönbséget elnézve azonban a mai verseny valószínűleg nem a miénk volt."

Vettel az első etapban, az ultralágy gumikon hamar hólyagosodásra kezdett panaszkodni, és a másodikban, a lágy gumikon még a csapattársánál, Kimi Räikkönennél is lassabb volt. Bár két körrel korábbi kiállása révén az első kerékcseréje után megint fej-fej mellé került Hamiltonnal, aztán egy másodikat is beiktatva bemutatott egy parádés előzést Valtteri Bottas ellen, be kellett érnie a 2. hellyel.

– ismerte el. – A pálya a jellegzetességeiből adódóan eleve inkább a Mercedesnek feküdt, csak hát az előző pár hétvégén látott tempónknak köszönhetően magabiztosak voltunk és reménykedtünk."

„Tegnap elég közel kerültünk hozzájuk, kisebb volt a hátrányunk a vártnál. Ma viszont sajnos nem nyertünk annyit, mint szombatról vasárnapra szoktunk – a versenyen általában gyorsabbak vagyunk hozzájuk képest, mint az időmérőn. Ma nem volt így."

Nem működött az új aero-csomag?

Raikkönen az USA Nagydíj egyes szakaszaiban erősebb tempót diktált Vettelnél, és kihúzta a végéig egyetlen kerékcserével, ami azért lehet aggasztó a Ferrari számára, mert ő a csapattársával ellentétben még a régi diffúzorral és padlólemezzel versenyzett. Miután megelőzte Valtteri Bottast, a 2. helyen állt, de aztán spórolnia kellett a benzinnel, és végül negyedikként intették le.

Räikkönen Austinban sokszor gyorsabbnak tűnt Vettelnél Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

A dobogó legalsó fokára csak azért állhatott fel, mert Max Verstappent a ceremónia előtt 5 másodperces büntetéssel sújtották azon az alapon, hogy az utolsó körben a 17-es kanyart négy kerékkel levágva előzte meg a finnt.

„Attól eltekintve, hogy három kanyarral a vége előtt elém került, az autóm egész nap kifejezetten jól ment – mondta Räikkönen.

„Emiatt lelassítottam, és amikor Seb utolért, simán elengedtem az első kanyarban, utána pedig a szélárnyékában igyekeztem maradni, hogy még több üzemanyagot megspóroljak. Ez jelentette ma az egyetlen fennakadást."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!