Horner szerint néhány F1-es felügyelő alkalmatlan a feladatra

Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of United States, Start, #33 Max Verstappen (NLD, Red Bull Racing), #18 Lance Stroll (CAN, Williams Martini Racing), #94 Pascal Wehrlein (GER, Sauber F1 Team), 22.10.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnökét is bosszantja, hogy egyszer ilyen, máskor olyan döntés születik a pályaelhagyásokkal kapcsolatban. A sok befektetett pénzért cserébe profi bíráskodást akar a Forma-1-ben, és úgy véli, nem mindegyik sportfelügyelő alkalmas a feladatára.

Többeknél kiverte a biztosítékot Max Verstappen austini büntetése. Az ítélet értelmében ör másodpercet hozzáírtak a végeredményéhez, mert a pályát levágva előzte meg Kimi Räikkönent az utolsó körben, így hiába ért célba a 3. pozícióban, a hivatalos rangsorban csak 4.-ként regisztrálták.

Még a Mercedes egyik csapatvezetője, Niki Lauda is azt mondta, még sohasem látott ilyen rossz sportfelügyelői döntést a Forma-1-ben, Verstappen pedig egyenesen idiótáknak nevezte a testületet tagjait, és mérgesen kifejezte azon reményét, hogy az austini nézők jövőre távol maradnak a nagydíjtól.

Verstappen a mezőny második feléből rajtolva került a dobogó közelébe Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A büntetés kapcsán bizonyára záporozni fognak még az érvek pro és kontra, de maga a téma nem újkeletű: az elmúlt években számtalanszor fordult elő, hogy a pálya határait jelző fehér vonalak rendszeres vagy alkalmi átlépéséből bonyodalmak adódtak.

Ezeket egyszer így, egyszer úgy ítélték meg, és a Red Bullt irányító Christian Hornernek is a következetlenség a leginkább zavaró.

Ez versenyen belül is gyakran megfigyelhető.

"A következetesség hiánya bosszantó. Hol húzzuk meg a határt? A rajongóknak és az átlagnézőknek is egyértelművé kell tennünk" - szögezte le, felhívva a figyelmet arra, hogy Valtteri Bottas nem kapott büntetést, amikor a futam elején Daniel Ricciardóval csatázva szintén elhagyta a pályát az 1-es kanyarnál.

Más sportokban, aki elhagyja a pályát, az elhagyja. Az nem lehet, hogy valahol elfogadható a pályaelhagyás, máshol meg nem."

"A szurkolók versenyt akarnak látni. Ha azt akarjuk, hogy az autók ne lépjék túl a pálya határait, tegyünk oda magasabb kerékvetőket, vagy helyezzünk el kavicságyakat, esetleg valami mást" - vetette fel, visszhangozva Lauda véleményét.

Elkapkodták a döntést

A Red Bull csapatfőnöke "megkérdőjelezhetőnek" minősítette a sportfelügyelői testület tevékenységét, melyet minden versenyen más tagok látnak el. "Ez már korábban is téma volt.

- nyilatkozta. - A baj az, hogy mindnyájan rengeteg pénzt fektetünk az autóversenyzésbe, és következetes, profi ítélkezést akarunk."

Verstappen és Hamilton csatája Austinban Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

"Rossz döntést hoztak a pillanat hevében, mert a dobogó volt a tét, és azt akarták, hogy a megfelelő versenyző állhasson fel rá."

Azt azonban nem gondolja, hogy a sportfelügyelők kipécéznék valamelyik csapatot, szerinte egyszerűen csak rosszul döntöttek Verstappen előzésénél.