Hivatalos információ egyelőre nincs róla, hogy Hartley-t pontosan hány hellyel fogják hátrasorolni a rajtrácson, de ha a várakozásoknak megfelelően a teljes motorját kicserélik, vagyis a hatodik belső égésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t, valamint az ötödik akkumulátort és vezérlőelektronikát kapja meg, az 30 pozíciót ér.
A 28 éves új-zélandi azért kénytelen elszenvedni ezt a csapást, mert a szabályok nem versenyzőnként, hanem autónként határozzák meg az éves keretet a különböző elemekből.
Hartley bemutatkozása egyébként nem kis szenzáció lesz azok után, hogy a Red Bull egyszer, hét évvel ezelőtt már kiszórta őt a tehetségkutató programjából. Azóta megnyerte a Le Mans-i 24 órás maratont, és a WEC bajnoki címét is, de miután csapata, a Porsche bejelentette LMP1-es programjának leállítását, rátelefonált a Red Bull tanácsadójára, Helmut Markóra, és felajánlotta neki a szolgálatait.
„Először a szimulátorban bonyolítottam le velük egy tesztet. Akkor nem kérdeztem tőlük túl sokat – árulta el. – Csak szóltak, hogy menjek, és én mentem. Gőzöm sem volt róla, hogy Austinban esélyem lehet azt indulásra. Nagyon gyorsan jött össze ez az egész. Fogalmazzunk úgy, hogy nem tudtam meg sokkal hamarabb, mint a média."