Vágólapra másolva!
Úgy gondolja, a motorja és más egységei sem károsodtak végzetesen az előző futamon, amelyen el sem rajtolhatott, ezért valószínűleg nem vár rá büntetés a hétvégén az erőforrás-elem keretének túllépése miatt.

Katasztrofális volt a Ferrari megbízhatósága az előző versenyen, de míg Sebastian Vettelnek annyiban szerencséje volt, hogy az időmérő előtt ütötte fel az autójában egy probléma, Kimi Räikkönen részt sem tudott venni a futamon, mert a rajtrácsra menet szenvedte el a sajátját. A két meghibásodást a feltételezések szerint közös forrásra, a kompresszort a motorral összekötő légcső gyári hibájára lehet visszavezetni.

Räikkönennek sem kell rajtbüntetésre számítania a hétvégén Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

Ez azért mélyütés a csapatnak, mert a tempójuk alapján joggal reménykedhettek a győzelemben, de arra mindenképp jók lettek volna, hogy pontokat verjenek a szenvedő Mercedes pilótáira. Ehelyett kénytelenek voltak végignézni, hogy Lewis Hamilton 6 ponttal növeli az előnyét Vettel előtt.

A németnek csekély vigaszt jelenthet, hogy a jelek szerint nem sérült meg a váltója a leintés utáni bizarr ütközésében, és úgy tűnik, Kimi Räikkönen is örülhet egy hasonló apróságnak: elmondása szerint nem számít arra, hogy a motorhibája miatt valamelyik erőforrás-elemből átlépi a négy darabból álló keretét Japánban, ezért vélhetően nem fog büntetést kapni.

"Nem számítok erre - mondta.

Räikkönennek csak turbóból és MGU-H-ból nem maradt érintetlen példánya a szezon végéig az eredeti készletből, a másik négy összetevőből, így a belsőégésű motorból is még büntetlenül beszerelhetnek neki egy újat. A malajziai zűrlavinát "szokatlannak" nevezte a Ferrari részéről.

"Eddig semmilyen meghibásodásunk sem volt, erre két nap alatt rögtön kettő történt. Rá kell jönnünk az okára - mondta a finn. A problémáért a minőségbiztosítási részleg lehet felelős, és Maurizio Arrivabene csapatfőnök már bejelentette, hogy átszervezés várható annál a csoportnál.

Räikkönen hozzátette, hogy jónak érzi az autóját, de ki kell hozniuk belőle a benne rejlő lehetőségeket, ami nem sikerült az előző versenyeken.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!