Társoldalunk:

Nem a Porschéval flörtöl a Red Bull

2017.09.16. 13:29

A McLaren-Honda-Toro Rosso üzlet mellékhatásaként a Red Bull motorkérdése is napirendre került. Jövőre még minden le van rendezve, de utána kérdés, hogy milyen erőforrást használnak majd.

Az új turbókorszak 2014-es kezdete óta szinte folyamatosan téma, hogy milyen erőforrást használjon a Red Bull, mivel a motorfejlesztés újbóli engedélyezése óta partnerük, a Renault mindig le volt maradva a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest is. A Red Bull korábban már próbált szabadulni a Renault-tól, de más gyártók nem szolgálták ki őket, így kényszerűségből együtt maradtak.

A héten viszont olyan pletykák terjedtek el, hogy a Renault 2019-től lepattintaná a Red Bullt, mert már ott van a cégcsoporton belül, a Toro Rossónál a Honda, és az is felmerült, hogy a tulajdonos az egész istállót eladhatja a Porschénak vagy az Aston Martinnak. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak kizárta az előbbi változatot.

Tavaly kezdődött a Red Bull és az Aston Martin együttműködése, de Palmer (balra) már az Infinitit is összekötötte a csapattalForrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

„Hamarosan bejelentést teszünk, ami nem a Porschéról szól. Van már együttműködésünk egy autógyártóval, nem kell atomfizikusnak lenni, hogy kitalálják – jelentette ki Horner, majd az FIA pénteki sajtótájékoztatóján kénytelen volt részletesebben is elmagyarázni, hogy mire gondolt. – A Porsche Forma-1-es beszállásáról kérdeztek, és világosan azt válaszoltam, hogy

együttműködünk már egy gyártóval, ami nem készít Forma-1-es motorokat, és ezt a továbbiakban is fenntartjuk.”

A Red Bull az Aston Martinnal lépett együttműködésre, az F1-es szponzoráció mellett Adrian Newey szupersportautót is tervezett a legendás brit márkának. Andy Palmer, az Aston Martin ügyvezető igazgatója az Auto Express-nek elismerte: „Tanulmányozzuk a 2021-es motorszabály-változásokat, és megfelelő feltételek arra sarkallhatnak minket, hogy független F1-es motort szállítsunk.

Pénteken többször is megkérdezték Hornert és a Renault Sport Racing ügyvezetőjét, Cyril Abiteboult, hogy 2019-ben is folytatják-e az együttműködésüket, de egyikük sem akarta megerősíteni és cáfolni sem a szakításról szóló pletykákat.

Minden, ami ’18-on túlról szól, csak spekuláció, úgyhogy ezt nem erősítem meg és nem is cáfolom

– nyilatkozta Horner. – A jövőt zárt ajtók mögött és nem a médiában tárgyaljuk meg. Pillanatnyilag arra összpontosítunk, hogy ’18-ra a lehető legjobb autót tervezzük meg. A Renault által szállított, TAG Heuer motort fogjuk használjuk, és az jövőre is így marad, a többi csak spekuláció – szögezte le Horner, és Abiteboul is úgy vélte, hogy „ez a lehető legjobb válasz” a kérdésre.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!