Alonso: Elfogadhatatlan az új monzai célegyenes minősége

Forma-1, Olasz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the qualifying session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 2, 2017 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / POOL / Luca Bruno
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso szerint nem üti meg az F1-es mércét az idei évre lefektetett új aszfaltburkolat, és kizárólag emiatt nem lehetett korábban folytatni a maratoni hosszúságúra nyúlt időmérőt.

Beigazolódott a Pirelli sejtése arról, hogy esőben gondot okozhat az újraaszfaltozott monzai célegyenes: az időmérőt néhány perc után meg kellett szakítani, mert Romain Grosjean itteni balesete megmutatta, hogy a feltételek nem biztonságosak, és több mint két és fél órát kellett várni, mire a versenyirányítás újra megnyitotta a pályát.

A francia versenyző autója felúszott a vízen, és irányíthatatlanul kirepült a bukótérbe, de szerencsére csak súrolta a szalagkorlátokat. Csapatfőnöke szerint ez egyértelmű jele volt annak, hogy hiba volt egyáltalán elindítani az időmérőt.

Hamilton vízfüggönyt húzva repeszt a célegyenesben. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Luca Bruno

"Véleményem szerint el sem kellett volna kezdeni - jelentette ki Günther Steiner. - Romain nem egy kanyarban (csúszott ki), vagyis ennek semmi köze sem volt a versenyzői képességeihez. Sok pilóta megemlítette, hogy túl vizes a pálya, és nem lehet látni."

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko nem így érezte, és élcelődött, hogy Grosjean gyakran ki szokott csúszni, de ez kissé túlzó kritikának tűnt a részéről. Fernando Alonso a Sky Sportsnak nyilatkozva úgy érezte,

csak a célegyenessel volt baj, a pálya többi része elfogadható állapotban lett volna az időmérő korábbi folytatásához.

Az időmérő után nyíltan bírálta a kivitelezést. "A célegyenes túlságosan vizes volt.

Nem lehet ekkora különbség kétféle aszfaltréteg között" - jelentette ki. Egyúttal kifejezte reményét, hogy a következő hasonló esetben a Forma-1 vezetői kitalálnak valamit a nézők szórakoztatására a kényszerszünet alatt.

Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója azt mondta, a gumigyártó mérései szerint az új felület feleannyira érdes, mint az előző, ezért volt csúszósabb.

Két és fél órán át állt az időmérő. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Valtteri Bottas az időmérő félbeszakítását is hibának tartja, mert szerinte Grosjean kicsúszása után javult volna a helyzet. "Ha az elején senki nem csúszik ki, már csak egy-két körre lett volna szükség, hogy az autók letakarítsák a vizet az aszfaltról, különösen a célegyenes új burkolatáról, mert a problémát az okozta, a pálya többi része rendben volt" - mondta.

Alapvetően ezért kellett megvárnunk, amíg az eső elállt."

A pole pozíciót megszerző Lewis Hamilton az Origo GPhírek kérdésére elmondta, hogy ő is nagyon nehéznek érezte a vezetést a célegyenesben.

"A célegyenes végig nagyon csúszott, mert az új aszfalt nem vezette el a vizet. Amúgy az első kanyarnál nehéz volt ráérezni a fékezési pontra, a másodikból pedig borzasztóan trükkös volt kigyorsítani. A pálya középső része szerintem nem volt vészes. A legnagyobb kihívást alighanem az Ascari jelentette, különösen a kijárata" - mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!