Vágólapra másolva!
Azt mondja, hiába nem találtak a Honda mérnökei hibát a motorban, ő tényleg problémára utaló jeleket tapasztalt az autóban.

Sokan megkérdőjelezték, hogy Fernando Alonso tényleg motorhiba miatt állt-e ki a Belga Nagydíjról, nem pedig azért, mert tele lett a hócipője a Honda újabb silány teljesítményével. A spanyolt meghökkenti a feltételezés a színjátékról, amit amúgy az táplál, hogy a gyártó sem a közvetlenül az eset után, sem a héten lefolytatott alapos vizsgálat során nem talált rendellenességet az egységben, ő pedig a rádión megkérdezte, hogy várható-e eső, mielőtt begurult a garázsba.

- kommentálta Alonso a vádakat. - Szerintem nem igazán figyeltek a valódi eseményekre Spában."

"Több probléma is akadt az erőforrással a kiesésem előtti 3-4 körben. Korábban is előfordult többször, hogy néhány érzékelő bekrepált, hogy néhány dolgot rossznak kezdtem érezni, és ez rögtön a motor felrobbanásához vezetett."

Alonso tagadja, hogy azért adta fel a múlt hétvégi Belga Nagydíjat, mert elege lett Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

"Ezúttal a gondok jelentkezése után kiálltam, és ellenőrizték az egész motort. Úgy tűnik, minden rendben van vele, pénteken megpróbáljuk beszerelni a második edzésre."

Alonso példákkal próbálta alátámasztani, hogy a folyamatosan előtte tornyosuló akadályok ellenére teljes erőbedobással akarja végezni a feladatát.

"Három éve harcolnom kell a Q1-ekben, a maximumot kell nyújtanom a rajtoknál is. Magyarországon egyszer azért toltam fel a lejtőn saját kezűleg az autómat a Q1-ben, hogy a Q2-ben ismét próbálkozhassak. Bahreinben törött bordával is megpróbáltam versenyezni" - emlékeztetett.

Alonso Monzában a Honda új 3.7-es motorverzióját fogja használni, és emiatt - mivel az egy évre szabadon engedélyezett keretéből már rég kifutott - hátrébb sorolják a rajtrácson az időmérő után. A McLaren csütörtök délután tette le a voksot a lépés mellett, ami nem meglepő, hiszen ezen a gyors pályán valószínűleg büntetés nélkül sem sok sikerélmény várna a csapatra.

A spanyol versenyző konkrétan 35 helyes büntetést kap:

belső égésű motorból és MGU-K-ból a 7.-et, turbóból és MGU-H-ból a 9.-et, vezérlőelektronikából az 5.-et, akkumulátorból pedig a 6.-at szerelik be az autójába, pedig még csak a 13. versenynél tartunk, és a szabályok szerint az egész szezonban csak négyet lehetne használni az egyes hajtáslánc-elemekből.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!