Vágólapra másolva!
Taktikai okból Monzában beszerelhetik Daniel Ricciardo és/vagy Max Verstappen autójába az idei ötödik erőforrást, mert relatíve itt veszthetik a legkevesebbet a büntetéssel.

Mivel a Renault motorjai idén sem golyóállók, a szezon eleje óta gyanítani lehetett, hogy a Red Bull versenyzői által használt hajtáslánc-elemek nem feltétlenül fognak beleférni az engedélyezett keretbe.

Az első büntetést taktikai okból a hétvégi Olasz Nagydíjon kaphatják emiatt, ahol a pálya lóerőigénye eleve lépéshátrányba hozza őket a Ferrarival és a Mercedesszel szemben. "Nem titok, a szingapúri olyan pálya, ahol erősek leszünk - utalt Daniel Ricciardo a következő helyszínre, ahol nagy leszorítóerőre lesz szükség, így a Red Bull jobban megszorongathatja a két élcsapatot.

Nem vagyunk olyan helyzetben, hogy a megbízhatósággal hazardírozzunk, úgyhogy biztosra megyünk." Az ausztrál "nagyon valószínűnek" érzi, hogy a hétvégén bevállalják a büntetést.

A Red Bullnál motorcserére készülnek Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Ricciardo első idei motorja rögtön az idénynyitón tönkrement, és már a negyediket használja, ahogy Max Verstappen is, akit hihetetlen átok sújt. A Red Bull hivatalosan egyelőre nem tájékoztatott a terveiről, de logikus lenne, ha minél több friss erőforrás elemet bevetnének az engedélyezett kereten felül, hogy a pilótái inkább egyszer egy nagy büntetést nyeljenek le, mint hogy több versenyen sok kisebbet.

A McLaren ezt a stratégiát követte Spában Stoffel Vandoorne-nal, és sanszos, hogy Fernando Alonsóval is ugyanezt fogják a hétvégén, jóllehet, a wokingiaknál nem a komponensek frissessége a csere motiváló tényezője, hanem a fejlesztésük.

Ricciardónál 5 rajthelyes büntetés lenne az új motor ára, Verstappenél viszont 10,

ugyanis az ausztrálnak már van olyan erőforrás eleme, amiből az ötödiknél jár: Silverstone-ban az MGU-H-ból kapta meg az ötödiket. A további ötödik részegységekért darabonként 5 rajthelyes hátrasorolás járna.

Ricciardo azt mondta, a megbízhatósági problémák beárnyékolják a Renault teljesítményének javulását. "A folyamatot hátráltatja a megbízhatóság hiánya. Ha az jobb lenne, egyre magasabbra állíthatnánk a fordulatszámot" - jelentette ki.

„A kiesés okozta csalódáson túl mindez le is lassítja a fejlesztéseket. Reméljük, egyre kevesebb hiba merül fel, de hiába tartunk már a szezon második felében, még mindig előfordulnak. Azt hittük, ekkora már lerendezzük majd a problémákat."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!