Noha az ügyletet alapból meghiúsítaná, hogy a Renault nem akar egy negyedik csapatot is kiszolgálni, a McLaren ezt úgy hidalná át, hogy a Hondát és Toro Rossót egymásra erőlteti. A csapat a váltásért cserébe jelentős anyagi forrásokhoz jutna a japánoktól. A faenzai alakulat tehát mégis folytathatja a korábban megrekedt tárgyalásokat a gyártóval, és állítólag a hétvégi Olasz Nagydíjat tűzte ki határidőnek a 2018-as motorral kapcsolatos döntésről.
Sokkal tovább a McLaren sem tétovázhat, mert a jövő évi autók optimális tervezéséhez legkésőbb szeptemberben szükség van a motor paramétereinek ismeretéhez.
A Honda próbálja meggyőzni őket, hogy érdemes kitartani mellettük, ígéreteik szerint a fejlesztés alatt álló erőforrással sokat léphetnek előre. Úúgy néz ki, ez sem hatja meg az egykor szebb napokat látott csapatot, amelynek az egyre türelmetlenebb Alonso megtartására is gondolnia kell.
Ugyanakkor benne van a pakliban, hogy a Sauber után a Toro Rosso is kikosarazza a Hondát, és amennyiben a McLaren szintén így tesz, annak jogi és egyéb kellemetlen következményei lehetnek a wokingi csapatra nézve.
Nem mellesleg ez a Forma-1-re is rossz fényt vetne, hiszen pár éve végre sikerült becsalogatni egy új motorgyártót a sportágba, amely most a dicstelen búcsú küszöbén áll.
E forgatókönyv esetén az FIA határozná meg, hogy melyik gyártó köteles kiszolgálni a McLarent.
A nyári szünet előtti versenyen, Magyarországon az istálló kifejezetten bíztatóan szerepelt, de a Belga Nagydíj visszarántotta őket a földre, ahol Alonso ismét megsemmisítő üzenetekkel jelentkezett a rádión, és az időmérőn is belefutott egy roppant kínos hibába.