Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardót használta a Red Bull kísérleti nyúlként a Belga Nagydíj szabadedzésein, de bármit is próbálnak, úgy érzik, ezen a hétvégén a Mercedes és a Ferrari mellett nincs esélyük a dobogóra.

A spái és a monzai hosszú egyenesek miatt két nehéz versenyre számít a Red Bull, és a Belga Nagydíj szabadedzései alapján az egykörös tempó terén tényleg nem sok jó néz ki a számukra. Max Verstappen és Daniel Ricciardo is alaposan kikapott a Mercedes és a Ferrari legjobbjaitól a délelőtti edzésen, és bár délután közelebb kerültek hozzájuk, ez valószínűleg nem valós kép.

Rosszat sejtet, hogy a Red Bullok még úgysem tudtak a két élcsapat közelébe férkőzni, hogy a Ferrari és a Mercedes is a szombati Q2-ben szokta először bevetni a különleges, csúcsteljesítményre optimalizált motor üzemmódjait, ezért jó esély van arra, hogy a délutáni fél másodperces hátrány az időmérőn akár még nagyobb lehet.

Verstappen volt a gyorsabb a Red Bull-lal - galériával! Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Pedig a Red Bull mindent megpróbál, Daniel Ricciardo autójára kísérleti jelleggel felszerelték a monzai, nagyon gyenge leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat, hogy kompenzálják a Renault motor lóerőhátrányát, és az ausztrál pilótát a második edzés végén az esőbe is kiküldték, de egyik sem bizonyult jó döntésnek.

– nyilatkozta Verstappen a második szabadedzés után a Sky Sportsnak. – Daniel ezért próbálgat egy másféle (beállítási) filozófiát, de úgy tűnik, még azzal is elég nehéz dolgunk van – ismerte el, és hozzátette, reménykednek, hogy a vasárnapi futamon is esni fog az eső, bár szerinte a legfrissebb előrejelzések nem ezt vetítik előre.

Ricciardo szerencsét próbált az esőben - galériával! Forrás: DPPI/Florent Gooden

Ricciardo délután már ízelítőt kapott a nedves körülményekből, amikor a csapat intermediate gumikkal kiküldte őt a pályára a szakadó esőben, majd alig tudott visszaevickélni a vízátfolyások és a felúszások közepette. A Sky Sportsnak nevetve, és hümmögve jelezte, hogy nem volt jó ötlet hazardírozni a pályán.

de amikor kihajtottam a bokszból, már éreztem, hogy eléggé nedves minden – mondta. – Csúszkáltam össze-vissza, a bokszkijáratból az Eau Rouge-t alig lehetett látni, ekkor már tudtam, hogy elég ijesztő lesz, meg hajmeresztő meg minden” – viccelődött Ricciardo, aki 2014-ben megnyerte a versenyt, miután a két Mercedes összeakadt.

Nem volt elég meredek a hátsó szárny - galériával! Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A Red Bull sikere bravúr lenne a hétvégén, hiszen az erőforrásuk teljesítménye nem elegendő ahhoz, hogy önerőből megszorítsák a Ferrari és a Mercedest, ezért szokatlan módon alternatív beállításokkal kísérleteztek Ricciardo autóján. A Red Bull egyszerűen felszerelte a monzai hátsó szárnyat, így a gyors kanyarokban és az egyenesekben Ricciardo szárnyalt, ez azonban nem elég a sikerhez.

– mondta Ricciardo, aki 1,5 másodpercet vesztett a középső szektorban. – Rámentünk a nagy csúcssebességre a beállításokkal, de túl sokat vesztettünk a kanyarokban, különösen a második edzésen. Megérte megpróbálni, de ennél többet ebből nem tudunk kihozni."

Megpróbáltuk azért. Szerettem volna, ha beválik, de egyelőre nem elég versenyképes ahhoz, hogy kitartsunk mellette. Megnézzük, hogy tudunk-e kompromisszumot kötni, ha nem, akkor azt a leszorítóerőt használjuk majd, amit Max is.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!