Tagadják az F1-es Porschét, pedig már kiszemelt csapat is lehet

Forma-1, Alain Prost, McLaren, 1985
French Formula One driver Alain Prost, leader of the 1985 world championship, steers his McLaren-TAG car during the South African Formula One Grand Prix on October 19, 1985 in Kyalami. In 1985 Prost became the first French Formula One World Champion and won five of the sixteen Grands Prix during the season.
Vágólapra másolva!
Készül egy nagyteljesítményű erőforrás, de még nem tudják, mihez kezdjenek vele. A Hungaroringen már kiszemelt csapatról is pletykáltak.

Javában zajlik a 2021-től megjelenő új F1-es erőforrások szabályrendszerének előkészítése, és az FIA nyitott a bajnokságban jelenleg nem érdekelt gyártók elképzeléseire is. A pontos specifikáció még nem született meg, de valószínűleg ikerturbós V6-os motort használnak majd a sportban, amit egyszerűbb és olcsóbb lesz gyártani, és sokan azt remélik, hogy hangosabb is lesz.

Az egyeztetéseken a Porsche képviselői is részt vettek, majd úgy döntöttek, elhagyják a Le Mans-i 24 órás versenyt, és a Formula E-ben folytatják a sportprogramjukat, de közben egy titokzatos, nagyteljesítményű motort is fejlesztenek. Michael Steiner, az igazgatótanács tagja ezt megerősítette, azt viszont nem, hogy a motort az F1-be szánnák.

A Porsche eddig csak inkognitóban szállított motort az F1-be, a McLarennek Forrás: AFP/Dominique Faget

„Weissachban a csapat pillanatnyilag nem egy F1-es motoron dolgozik, hanem egy nagyteljesítményű, és nagyhatékonyságú erőforráson, ami még a tervezés fázisában jár. Nem döntöttük még el, hogy mit kezdünk vele, vagyis azt, hogy sorozatgyártásba adjuk-e vagy a motorosportokban vetjük be.

Ha az LMP1 program folytatódott volna, a fejlesztésen akkor is dolgoznánk, és most is folytatjuk.

Steiner szerint a fejlesztők szerződése még 18 hónapra szól, és leszögezte, hogy ő nem egy F1-es programot a szeme előtt tartva dolgozik, de hozzátette, hogy a Porsche nem alakította még ki az álláspontját erről. Az F1-es körökben bennfentes blogger, Joe Saward viszont budapesti pletykák alapján úgy véli, hogy a Porsche valódi célja az F1-es szereplés.

Williams-Porsche? Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„A nyári szünet előtt az a hír járta Budapesten, hogy a Porsche jön az F1-be, és talán más VW márkák is követik. Kézenfekvő lenne, hogy egy bejáratott csapattal lépjenek együttműködésre, így elkerülhetik a költséges befektetéseket a karosszéria technológiába és infrastruktúrába” – írta Saward a Motorsport Week hasábjain.

Bár korábban a Red Bull-lal hozták összefüggésbe a VW-t, Saward szerint az igazi cél a Williams lehet,

mert a Red Bull nem igazán baráti az autógyártókkal, a többi privát csapat közül pedig a Williams a legjobb választás, ráadásul a Mercedes helyett ők is gyári partnert keresnek, és főszponzoruk, a Martini már több ikonikus Porsche versenyautón is feltűnt. Saward megjegyzi, hogy a Williams a Frankfurti Értéktőzsdén is jelen van, így a gyártó akár könnyen részesedést is vásárolhat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!