Társoldalunk:

Elkeserítő az F1 három élcsapatának fölénye

2017.08.16. 13:49

A Haas csapatfőnöke szerint belátható időn belül nincs esély legyőzni őket, akkora a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull előnye az üldözőkkel szemben.

A legfiatalabb Forma-1-es csapatnak, a Haasnak elvileg meglenne az oka az örömre, hiszen második idényük felénél már annyi pontnál (29-nél) járnak, mint az első évük végén, és jelenleg eggyel jobb pozíciót foglalnak el a konstruktőri tabellán (7.), mint a 2016-os záráskor.

Csakhogy az istálló tulajdonosa, Gene Haas ehelyett azon rágódik, hogy a Ferrari-Mercedes-Red Bull hármas annyira elnyomja a konkurenciát, hogy belátható időn belül esély sincs a változatosabb küzdelemre az élmezőnyben.

"Van két erős pilótánk, mindketten szereztek már pontokat, és az autó is jó. Leginkább mégis az a gondolat telepszik ránk, hogy körönként 1-2 másodperccel lassabbak vagyunk a leggyorsabb autóknál - nyilatkozta Haas az Autosportnak.

Hogy őszinte legyek, nem értjük, hogy lehet ekkora a hátrányunk az etalonhoz képest."

"A három élcsapatot leszámítva mindenki egy csónakban evez. Számomra az a legnagyobb probléma, hogy a három élcsapat fényévekkel a többiek előtt jár. Ők azok, akik maguknak fejlesztik a motort, a hajtásláncot és a kasztnit, ami előnyökkel jár. Hogyan tudnánk felülkerekedni ezen? Nincs rá megoldás, ami igazán lesújtó."

A Haasnál úgy érzik, nincs esélyük a nagy csapatok ellenForrás: Farkas Péter - GPhírek

Szerinte a Forma-1-nek reagálnia kell erre a helyzetre. "Van néhány csapat a boly előtt, őket pedig egy felduzzadt középmezőny követi. Itt nagyon kicsik a különbségek, mindenki egy másodpercen belül van egymáshoz képest. Hasonló erőt képviselünk versenyképességben, de a tőlünk messze elhúzó csoporttal mindannyian szenvedünk" - mondta a Haas csapatfőnöke.

Az említett három csapat versenyzőin kívül, a 6-20. helyen lévők közül senkinek sincs esélye győzni."

Utoljára a 2013-as szezonnyitón fordult elő olyan, hogy ne a Ferrari, a Mercedes vagy a Red Bull kaparintsa meg a győzelmet. Akkor Kimi Räikkönen végzett az élen a Lotusszal, a mai Renault elődjével.

A nagy hármas előnyét az is konzerválhatja az élmezőnyben, hogy a becslések szerint ők gazdálkodhatnak a legnagyobb költségvetésből.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!