Társoldalunk:

Meglepően jó a kilátás az F1-es glória alól

2017.08.04. 11:49

A Mercedesszel a Hungaroringen tesztelő George Russell elismerően nyilatkozott a fejvédő keretről, szerinte bizonyos körülmények között még jobban is lehet látni vele, mint nélküle. Úgy véli, a pilóták majd megszokják, hogyan kell kimászni pilótafülkéből.

A Mercedes próbálta ki először a glória néven ismert fejvédelmi eszközt azóta, hogy az FIA kötelezővé tette a használatát a 2018-as autókon. A Magyar Nagydíj utáni kétnapos teszten a 19 éves George Russell vezethetett a csapatnál, aki azért tett meg néhány kört az eszközzel, hogy a mérnökök megvizsgálják, milyen hatása van a légáramlásra.

A brit pilóta először ült F1-es autóba, így értelemszerűen semmilyen tapasztalata sem volt róla, ugyanakkor nagyon dicsérte.

A glória meglepett, sokkal jobb volt a kilátás alóla, mint ahogy elképzeltem.

A nap végén kifejezetten kedvező volt, hogy amikor ment le és szemből sütött a Nap, kitakarta a fényét - mondta. - Szóval délután fél 6-kor, alacsonyabb napállásnál valójában többet láttam a pályából, mint glória nélkül."

Russell szerdán kétszer is kipróbálta a bukókeretetForrás: Farkas Péter - GPhírek

"Teljesen rendben van a kilátás időmérős körülmények között. Az egyetlen potenciális akadályt az jelentheti, hogy nem láthatjuk rendesen a rajtlámpákat, de összességében nagyon meglepett, milyen sokat látok a glória alól."

Szerinte attól sem kell félni, hogy a versenyzők túl lassan fogják elhagyni az autót a bukókeret miatt.

"Csak kell egy kis gyakorlás, hogy megtaláljuk a helyes technikát. Rá kell jönni, hogyan kapaszkodjunk bele. Eleinte küszködtem ezzel, de néhány próbálkozás után már normálisan tudtam be-ki szállni a pilótafülkéből" - nyilatkozta.

"Miközben felállunk, belekapaszkodhatunk a glóriába. Az egyetlen nehézséget az jelenti, hogy a magassága miatt beszálláskor nehéz beemelni a lábunkat a pilótafülkébe. De szerintem a legtöbb esetben az autó mellé fognak tenni egy kis lépcsőt, amiről egyenesen be lehet majd lépni."

A versenyzők véleménye megoszlik azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e a biztonság ilyen mértékű növelésére, és hogy megéri-e elcsúfítani az autókat miatta. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója úgy vélte, a végső változatok valamelyest esztétikusabbak lesznek, mivel a glória színén és a felső 2 centis rétegén tetszőlegesen alakíthatnak a csapatok. A szezon további nagydíjain a pénteki edzésnapokon szabadon ismerkedhetnek vele.

A GP3-as bajnokságot vezető Russell a 4. és a 8. helyen zárta a két hungaroringi tesztnapot, de hangsúlyozta, hogy az eredményei nem reprezentatívak a gyorsasága szempontjából, mert a Mercedesszel nem a nyers tempóra mentek.

"Más csapatok az alacsony üzemanyagszintes időmérős körökre koncentráltak, hogy minél előrébb végezzenek a rangsorban. Mi más célokat tűztünk ki, és mindent teljesítettünk, eredményes tesztet zártunk" - jelentette ki.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!