Vágólapra másolva!
Mármint óvatosabban, mint a Ferrari. A legmerészebb a Red Bull volt, amely a gyors kanyarokkal teli pályán is majdnem mindent az ultralágy gumikra tett fel.

Miután a Pirelli a Hungaroringre nem hozta el az ultralágy gumikat, meglepő lehet, hogy a gyors kanyarokkal teli Spában a három leglágyabb keveréket fogja a csapatok rendelkezésére bocsátani. Ők pedig annak ellenére lecsaptak erre a lehetőségre, hogy a választás meglehetősen agresszívnak tűnik.

Konkrétan mindenki az ultralágyból kérte a legtöbb szettet.

A legóvatosabb a Mercedes, a Force India és a Haas volt: ők hatot rendeltek belőle a versenyzőiknek, míg a Sauber, a Williams és a Ferrari hetet, a Red Bull és a McLaren viszont kilencet. A legrámenősebbnek a Milton Keynes-i istálló bizonyult, Daniel Ricciardo és Max Verstappen ugyanis csak egy-egy garnitúrát kap a legkeményebb, azaz a lágy gumikból az augusztus végi Belga Nagydíjra.

A csapatok gumiválasztása a Belga Nagydíjra Forrás: Pirelli

A Ferrari és a Mercedes között az ultralágy szettek számán kívül mindössze annyi az eltérés, hogy míg Sebastian Vettelnek és Kimi Räikkönennek a szuperlágy és a lágy gumiból is 3-3 áll majd a rendelkezésére a versenynaptár leghosszabb pályáján, Lewis Hamilton a szuperlágyból kap három, a lágyból négy szettet, Valtteri Bottas pedig fordítva. Ez a különbség minden bizonnyal eltűnik majd közöttük a péntek délutáni szabadedzés után, amikor várhatóan eltérő keveréken fogják teljesíteni az egyik hosszú etapjukat.

A helyzet azért is érdekes lesz, mert a Pirelli tavaly egy fokozattal keményebb gumikat vitt Spába, és a versenyen akkor a közepes és a lágy keverék volt a legnépszerűbb választás a csapatok részéről – igaz, az autók lassabbak, a gumik puhább anyagúak voltak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!