A Mercedes gyors felzárkózást vár a Hondától

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Stoffel Vandoorne, McLaren Honda, Monacói Nagydíj
depart start HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action VANDOORNE Stoffel (bel) McLaren Honda MCL32 action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Monaco from on May 28th in Monte Carlo - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
A Mercedes motorfőnöke egyetértett a zsetonrendszer elhagyásával, és elárulta, mi a gyártó fő szempontja az F1 következő erőforrás kifejlesztésénél.

Egyetért a zsetonrendszer megszüntetésével a Mercedes F1-es motorfőnöke, pedig a korlátozás feloldása papíron az ellenfeleknek kedvez. A 2014 és 2020 vége között használatban lévő motorformula bevezetésekor úgy nevezett zsetonokat osztottak ki a gyártók között, akik ezek beváltásával fejleszthették az erőforrásaikat.

A költségcsökkentés érdekében kitalált korlátozás azonban megakadályozta, hogy az ellenfelek felzárkózzanak a korszakot nagy előnnyel kezdő Mercedeshez, mindössze a Ferrari tudott nagy léptekkel haladni, miután kiskaput találtak a szabály szövegezésében, és változtathattak a zsetonok beváltásának ütemezésén. Később a Honda megsegítése érdekében az egész rendszert elvetették.

Ritkán haladnak fej-fej mellett Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„A Honda mellett más gyártók is kérték, hogy ’ezt az őrült zsetonrendszert vessük el, mert árt a sportnak’ – nyilatkozta Andy Cowell, a Mercedes F1-es motorfőnöke az F1i-nak. – Káros, ha valaki nem tud gyakorolni, és fejlődni, ezért a sport érdekében beleegyeztünk. Így van lehetőség az innovációra, és annak bevezetésére, amikor az embernek kedve tartja.”

A Honda az idei szezonra egy teljesen új erőforrást készített, azonban az még a tavalyinál is rosszabbnak tűnik, ezért felmerült, hogy a McLaren inkább visszatérne a Mercedes motorjaihoz. A tárgyalások viszont úgy tűnik, megrekedtek, Cowell azonban úgy véli, ellenfeleik egymással együttműködve is sikeresek lehetnek.

Cowellt közben már az F1 következő erőforrás-generációja foglalkoztatja, hiszen a 2021-re tervezett motorról már javában zajlanak az egyeztetések. A brit szakember elárulta, külsősöket is bevonnak az igények felmérése, például a zajjal kapcsolatos igények miatt, a mérnökök csak utána jönnek, hogy a műszaki paramétereket, például az MGU-H eltávolítását vagy a turbó jellemzőit kidolgozzák.

Cowell az F1 egyik legsikeresebb motorguruja Forrás: Mercedes

„Arra kell figyelnünk, hogy a technológia, amit 2021-ben bevezetünk a Forma-1-ben, előrébb járjon, mint az autóipar, és talán azt mutassa be, ami 2026-ban kerül be a márkakereskedésekbe. Ezt elő kell készíteni, és egy csomó egyéb témát meg kell vitatni. A második tárgyalásunknak az volt a végkifejlete, hogy még többet kell dolgoznunk.”

A motorok előkészítésének fázisa azonban hamarosan lezárul.

„Az FIA számos tárgyalást szervez még, és a munkacsoportok is foglalkoznak adott témákkal, majd szeptemberben mindent összeadunk, és megpróbáljuk egy csomaggá gyúrni. Mint mindig, ezúttal is kompromisszumot kell majd kötni, de szerintem előrelépést teszünk, ha a legjobb egységet hozzuk létre a Forma-1-nek, a gyártóknak, a rajongóknak, a versenyzőknek, a karosszériát készítő csapatoknak, és a többieknek.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!