Vágólapra másolva!
Sétatempóban tette meg az utolsó köröket, nehogy úgy járjon, mint a Ferrarik. A Pirelli alapos vizsgálatra készül a defektek miatt.

Kívülről nézve simán megnyerte a Brit Nagydíjat Lewis Hamilton, hiszen a rajttól kezdve minden körben ő állt az élen, a leintés előtti körök azonban neki is feszülten teltek, miután Kimi Räikkönen három, Sebastian Vettel pedig két körrel a leintés előtt kapott defektet, és elővigyázatosságból Max Verstappent is kihívták kereket cserélni.

A Mercedesnél nem aggódtak ennyire, és mindkét autójukkal egykerékcserés taktikát követtek, bár Hamilton a szuperlágy gumikkal indult, és később váltott lágyakra, a 2. helyezett Valtteri Bottas pedig a 9. helyről indulva pont fordítva használta az abroncsokat, így a futam végén már a szuperlágy gumikkal száguldhatott.

Vettel gumija egy körrel azután adta meg magát, hogy Räikkönenét is le kellett cserélni Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„A jobb első gumin tapasztaltam a szemcsésedés jeleit – mondta Hamilton a Motorsport.com-nak. – A csapat alapvetően azt mondta, hogy nem lesz gond, de végül is megjelent. Aztán hallottam a defektekről, és visszavettem a tempóból. Nagyjából feles vagy 60%-os gázállással mentem mindenhol, az utolsó két körben nagyon lassan mentem.”

A Pirelli a leintés után azt közölte, hogy Räikkönen és Vettel defektjeit más okozta, és a közvetítésben is látható volt, hogy a finn pilóta bal első gumija körkörösen sérült meg, míg Vettelé később teljesen le is vált a keréktárcsáról. Vasárnap Silverstone-ban nem jöttek rá, hogy mi okozta a problémát, ezért a gumikat Milánóba szállítják további vizsgálatokra.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Mario Isola, a Pirelli képviseletében azt mondta, Räikkönen gumija biztosan nem a kopástól adta meg magát, de a következő néhány nap során teljesen kielemzik a történteket.

A megbizonyosodás érdekében a megfelelő eredményre kell jutnunk, és nyitottan kell kezelnünk ezt, mindent figyelembe véve. Túl könnyű lenne azt mondani, (hogy a gumik elkoptak), de az nem lenne profi a részünkről. Fontos, hogy a helyes választ kapjuk. Lehetett egyszerű defekt is, de még nem tudjuk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!