Vágólapra másolva!
A Brit Nagydíj időmérőjén meghibásodott az autója, amit szerinte a turbó okozott, de attól tart, a motorja is helyrehozhatatlanul károsodott. Verstappen nem tudja, miért maradt le a Red Bull.

A Red Bull formája felfelé ívelt az elmúlt versenyeken, de a Brit Nagydíj időmérőjén ismét megnőtt a hátránya a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Max Verstappen lemaradása a Q3-ban másfél másodperc volt az élen végző Lewis Hamiltonhoz képest, kétszer akkora, mint a 4. helyen záró Valtteri Bottasnak.

"Eléggé leszakadtunk az előttünk végzőktől. Egész hétvégén nem tudtuk úgy összerakni az autót, ahogy akartuk, hiányzott a tapadás. Nem volt ideális - nyilatkozta a Sky Sportsnak, hozzátéve, hogy nem tudja ennek okát. - Az utolsó kör rendben volt. Kár, jobban akartam teljesíteni."

Idén ő szenvedte el a csapatot sújtó technikai problémák zömét, de a silverstone-i időmérőn csapattársának, Daniel Ricciardónak volt balszerencséje: az 1. helyen állt, amikor a Q1-ben megállt az autója,

s mivel a száradó pályán rohamosan javultak a feltételek, mindenki megelőzte.

"Nem vagyok száz százalékig biztos benne, de szerintem a turbó romlott el. Elveszett az erő, aztán fura hangokat hallottam a turbóból - mondta.

Ricciardo időmérője nagyon rövid volt Forrás: AFP/Andrej Isakovic

"Nincsenek alapos ismereteim az autó működéséről, de azt hiszem, felismerem a turbó hangját, és úgy hallottam, nem működik. Egy darabig még ment, aztán egyszer csak kikapcsolt.

Mivel célba ért az előző futamon, és a váltóját a kötelező életciklus letelte előtt kicserélte a Red Bull – miután a próbapadon meghibásodásra utaló jeleket szúrtak ki egy hasonló állapotú egységen –, eleve öt rajthelyes büntetést várt rá, így viszont mindenképp a mezőny végéről kell rajtolnia.

Ráadásul könnyen lehet, hogy a mai meghibásodásnak később is inni fogja a levét. "Nyilván nem tudom, ez hogyan érint bennünket a szezon hátralevő részében. Ezt a motort valószínűleg elvesztettük, bár talán még meg lehet javítani" - mondta Ricciardo.

Az ausztrál pilóta a szezon félidejét jelentő Brit Nagydíj előtt már 3-3 belső égésű motort és turbót elkezdett használni az egész évre engedélyezett 4 darabos keretből, MGU-H-ból pedig egyébként már a 4.-nél járt. Később rajtbüntetések várhatnak rá, ha ezek az egységek az élettartamuk végére érnek, és ha tényleg annyi menthetetlen a Silverstone-ban tönkrement motor, az abból a szempontból is hátrányosan érintheti, hogy a Renault frissítéseit nehezebben lehet beütemezni neki.

Ricciardo úgy érzi, a rossz rajtpozíció ellenére lesz esélye a pontszerzők, az első tíz helyezett közé előre vágtatnia.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!