Társoldalunk:

Ricciardo 5, Alonso 30 rajthelyes büntetést kap

2017.07.15. 11:44

A Red Bullban ki kellett cserélni a sebességváltót, a McLarenbe pedig az akkumulátor után szinte az összes hajtáslánc-elemből újat szerelnek be.

Szombat délelőttig háromra emelkedett azoknak a versenyzőknek a száma, akiket hátrébb fognak sorolni a Brit Nagydíj rajtrácsán. A mercedeses Valtteri Bottasról, a legutóbbi futam győzteséről már pénteken kiderült, hogy ki kell cserélni a sebességváltót az autójában, ezt azonban az éjjel Daniel Ricciardo Red Bulljában is megtették, így mindketten automatikusan 5 rajthelyes büntetést kapnak.

A Sky Sports úgy tudja, Ricciardo váltója nem romlott el, de a pénteki szabadedzéseket követő vizsgálat során a csapat közelgő hibáról árulkodó jelekre bukkant az adatok között.

Bár lehetségesnek tűnt, hogy az ausztrál gond nélkül teljesíteni tudja a Brit Nagydíjat, nem akartak kockáztatni.

Ricciardo öt fordulóval ezelőtt, az oroszországi kiesését követően kapott új sebességváltót, és mivel azt hat versenyenként – vagy egy kiesés után – lehet szabadon kicserélni, már csak a silverstone-i hétvégét kellett volna kibírnia.

Ricciardo az elmúlt 5 versenyt a dobogón fejeztre be, most nehéz dolga lesz, ha folytatni akarja a sorozatátForrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

Alonsóra eleve várt egy 5 helyes büntetést, mert az új, 3-as specifikációjú Honda erőforrásához, amelynek a többi elemét a korábbi versenyeken már használta, új ERS-akkumulátort kellett társítani. Péntek este azonban a McLaren partnere úgy döntött, kihasználja a lehetőséget: bedob egy hatodik belső égésű motort és MGU-K-t, valamint egy nyolcadik turbófeltöltőt és MGU-H-t is Alonso készletébe.

Ez további 25 helyes, vagyis összesen 30 helyes hátrasorolást jelent a spanyol versenyző számára, akinek ezért biztosan a mezőny végéről kell majd rajtolnia.

A büntetést azonban érdemesebb volt a McLarennek nem kedvező Silverstone-ban bevállalni, mint a kevésbé lóerőigényes Hungaroringen, ahol több esélyük lehet a pontszerzésre, és ahol egyébként is nehezebb előzni, ezért nagyobb veszteséget jelent hátrébbról rajtolni.

Ezeknek az eseteknek a nyomán ismét fellángolt a vita arról, hogy igazságos-e a versenyzőket büntetni olyan műszaki hibák miatt, amelyekhez semmi közük nincs. Ugyanakkor nem könnyű alternatív megoldást találni, mert ha semmilyen retorzió nem, vagy csak pénzbírság járna a váltó és a hajtáslánc-elemek idő előtti cseréjéért, a gazdagabb csapatok minden versenyen újakat szerelhetnének az autóikba, és ezzel előnybe kerülnének kisebb költségvetésű társaikkal szemben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!