Vágólapra másolva!
Szűkszavúan és óvatosan nyilatkoztak a Ferrari pilótái a bakui szabadedzések után, de az istálló egyik vezető mérnöke már sokkal magabiztosabb volt.

A Mercedesekhez hasonlóan a Ferrari autói is alulmaradtak a Red Bullhoz képest az Azerbajdzsáni Nagydíj szabadedzésein, hiszen délelőtt és délután is Max Verstappen végzett az élen, míg számos elfékezés és kicsúszás után Kimi Räikkönen a 4. lett, Sebastian Vettel pedig az 5. helyet szerezte meg.

Úgy tűnt, hogy a Ferrarikat nehéz vezetni az egyébként is csúszós bakui aszfalton, és Kimi Räikkönen elárulta, hogy a neki is a gumik felmelegítésével gyűlt meg a gondja. Ezt több rádióüzenetben is tetten lehetett érni, és az edzések utáni interjúk során sem titkolta.

Nem fekete-fehér a helyzet - galériával! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Igen, a gumikat nehéz volt működésre bírni – ismerte el a Sky Sportsnak. – Amikor nem nyújtanak 100%-os teljesítményt, nyilván, kicsit trükkös bánni velük, de ezt meg kell oldani” – tette hozzá, majd, amikor a riporter arról érdeklődött, hogy mennyit javulhat még a pálya állapota, azt felelte, hogy majd meglátjuk, és faképnél hagyta őt.

Ezúttal Sebastian Vettel sem volt sokkal beszédesebb. A négyszeres világbajnok a pénteki tapasztalatairól is körülbelül annyit mondott, mint a szerződéshosszabbításával kapcsolatban.

Azt annyival elintézte, hogy talán majd a nyár folyamán elkezd foglalkozni az üggyel. A szabadedzésekkel kapcsolatban mosolyogva megjegyezte, hogy valóban szoros eredmény alakult ki, de remélte, hogy a továbbiakban a Ferrari kerül majd az élre, de pénteken nehezére esett jó köröket összerakni. Jock Clear, a Ferrari vezető teljesítménymérnöke azonban optimistább volt.

Traffic... . #AzerbaijanGP #F1 #Formula1 #Williams #Ferrari

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

„Pénteken mindig nagyon nehéz kiolvasni a teljes képet, és szerintem mindannyian megértjük, hogy Bakuban, egy utcai pályán eltart egy ideig, amíg letakarítjuk az aszfaltot. A trükkös tapadásszint miatt igen nehéz tiszta kört futni. Nem hiszem, hogy a legjobb körök reprezentatívak, sok esetben éreztük azt, hogy az autók tudnának gyorsabbak is lenni, ezért a hosszabb etapok tempója beszédesebb.”

Clear az FIA pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, az autójuk kiemelkedő jellegzetessége, hogy nincs kiemelkedő jellegzetessége, „minden téren nagyon jól viselkedik, a versenyzők jó visszajelzéseket adnak, minden pályán, bármilyen körülmények között, legyen az lassú, gyors vagy közepes tempójú kanyar.” Szerinte csak apró különbségek döntenek a Mercedesszel vívott csatában.

Vettel sikert remél Bakuban Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Amikor az ember 1 perc 20 másodpercet tölt azzal, hogy 200 km/órás tempó fölött körbemegy a pályán, ezek az apróságok bárhol, bármikor felbukkanhatnak. Az autók igen kiegyenlítettek az esetek többségében, és négy kiváló versenyzőnk van a Mercedesekben és a Ferrarikban, és szerintem

„Ahogy láthattuk, a versenyeken is nagyon kis különbségek döntenek, például az, hogy mennyire kopik el az első időmérős gumiszett vagy mennyire működik jól az opciós gumi” – vélte.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!