Pirelli: Mindenki szeretne úgy szenvedni, mint Hamilton

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Canada SPO F1 Motorsport Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Canada, 
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 09.06.2017. | usage worldwid
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Canada, #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 09.06.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Paul Hembery szerint a Mercedesnek önállóan kell megoldani a gondjait a gumikezeléssel, és kijelentette, Sebastian Vettel nem szerzett praktikus információt a tavalyi gumiteszteken.

A gumik megfelelő működtetése vált az idei F1-es sikerek egyik kulcsává, miután a Mercedes már több hétvégén sem találta meg a megfelelő beállításokat, míg a Ferrari minden versenyen esélyesként indult. A Mercedes monacói kudarca után a csapat azt kommunikálta, hogy küszködnek a gumikkal, de Paul Hembery, a Pirelli motorsport koordinátora nem hisz ebben.

„Mérnöki kihívással állnak szemben. Nekünk azt mondták, tudják, mit kellene tenniük, de azt nem tehetik meg – árulta el az F1 hivatalos weboldalának. – De nem úgy néz ki, mintha gyenge szezonjuk lenne, nem igaz? Nyertek már versenyeket az idén, és nézzék csak Montrealt: Lewis (Hamilton) álomszerű idővel megszerezte a pole pozíciót. Ha ez a szenvedés, akkor mindenki erre vágyna!”

Hamiltonnak nem volt ellenfele Kanadában Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Hembery szerint ők is arra számítottak, hogy a Red Bull is csatlakozik a győzelmekért küzdők csoportjába, de úgy vélte, a Ferrari és a Mercedes „mozgó célpont” a számukra. Szerinte senki sem tudja, hogy ki nyeri meg az idei világbajnokságot, azt viszont tagadta, hogy a tavalyi gumitesztek helyzetbe hozták a pontversenyt vezető Sebastian Vettelt.

„Sebastian rengeteget tesztelt. Megfeszített munka volt, és sok visszajelzést adott nekünk, ezt köszönjük neki. Pont arra volt szükségünk, hogy élpilóták elmondják a véleményüket. Mivel vaktesztelés volt, és nem tudta, hogy mit próbálgat éppen, talán pszichológiai szempontból segített neki, de nem hiszem, hogy praktikus segítséget jelentett volna.”

„Barcelonában rendben voltak, Silverstone-ban és Spában is azok lesznek. Alacsonyabb tapadású pályákon van némi problémájuk, de biztos vagyok abban, hogy megoldják ezeket, ahogy a szezon előre halad” – nyilatkozta a brit szakember, aki elismerte, hogy a boksztaktikák a futamokon jóval változatosabban alakulnak, mint ahogy azt előre várták.

Vettel Kanadában lemaradt a dobogóról, de egyébként mindig versenykéeps volt Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A másik meglepő fordulat, hogy az idén a korábban megszokott „elévágás” helyett a „mögévágás” is valós taktikai alternatíva lett, vagyis nem mindig az a versenyző jár jobban, aki hamarabb kap új gumiszettet, gyakran megéri elnyújtani a használt abronccsal futott etapot is. Erről Kimi Räikkönen tudna elsősorban mesélni.

pedig tulajdonképpen a pályák határozzák meg, hogy mit érdemes tenni. Azon múlik, hogy lehet-e előzni vagy sem, valamint, természetesen az, hogy a gumik állóképessége nyitva hagyja-e az ablakot a kiálláshoz. Úgy gondolom, Silverstone-ban meglátjuk, hol tart a sport, mert ott lehet előzni, elnyújtottak a kanyarok, és a versenyzők is fittek lesznek. Az lesz a szezon meghatározó versenye.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!