Társoldalunk:

Az ügyesebben megépített öszvér hozhatta előnybe a Ferrarit

2017.06.06. 14:23

A német Auto Motor und Sport szakírója rávilágított, hogy a Pirelli gumitesztjeihez az egyik autót biztosító Ferrari szemfülesebb volt a Mercedesnél és a Red Bullnál, mert két riválisával ellentétben olyan fejlesztésekkel szimulálta a növekvő leszorítóerőt, melyekből tényleg előnyt kovácsolhatott.

A Pirelli tavalyi gumitesztjeiben közreműködő három csapat elvileg csak azért épített egyedi „öszvér" autókat, hogy szimulálni tudják az idei évtől növekvő aerodinamikai terhelést, de a mérnökök bolondok lettek volna, ha nem próbáltak volna járulékos előnyökhöz jutni azáltal, hogy a konkurenciánál korábban ízelítőt kaptak az új abroncsok viselkedéséből.

A Ferrari kifejezetten az idei szabályokra készülve építette meg a gumik prototípusának tesztelésére használt "öszvérét"Forrás: Ferrari

Noha a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull nem tudhatta, a számtalan kísérleti keverék közül épp melyiket használja, utóbbi bevallottan megpróbált hasznot húzni a tesztekből – amivel végül kisebb öngólt lőttek. Az eddig az összes pályán remekül muzsikáló SF70H sikerének egyik fő összetevője valószínűleg az, hogy a Ferrari ügyesen sáfárkodott a Pirelli programjával: aligha véletlen, hogy ők rendre hatékonyan menedzselik a gumikat, míg például a Mercedesnek már többször nehézségei voltak ezzel. Hogy pontosan miért, azt ebben a cikkben magyaráztuk el:

OLVASNIVALÓ

Az Auto Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt szerint a leszorítóerő növelését szimuláló fejlesztéseken tetten érhető a maranellóiak szemfülessége. Azt írja, a 2015-ös modellen alapuló öszvérre csak ők raktak az idei szabályokhoz passzoló, szélesebb hátsó szárnyat és diffúzort, miközben a Mercedes és a Red Bull inkább többfedeles, illetve a szabályok által pár év óta nem engedélyezett légterelőket készített, sőt az utóbbi az amúgy szintén tiltott szoknyákat is használta a padlólemezen.

Ezekkel ugyan összességében nagyobb leszorítóerőt értek el, mint a Ferrari, az autó működéséről mégis kevesebb releváns információhoz jutottak,

hiszen az idén ezeket a megoldásokat nem alkalmazzák a gyakorlatban.

Schmidt szerint a három csapatból egyedül a Ferrari vette a fáradtságot arra is, hogy az „öszvér"első szárnyára extra idomokat, illetve az oldaldobozának elejére spéci terelőlapokat gyártson, így előzetesen többet megtudhatott a nagyobb méretű gumik által keltett légáramlatokról. Az istálló így természetesen nem csupán a gumihasználat terén, hanem a teljes autó konstrukcióját illetően előnyt kovácsolhatott a tavalyi pirellis tesztekből.

A gyártó részéről tagadták, hogy az új abroncsokkal a Ferrarit favorizálnák, ugyanakkor méltatták a csapatot, amiért a versenyzőikkel, és nem a tesztpilótáikkal vettek részt a tesztek többségén, ahogy a Mercedes és a Red Bull tette. Az Auto Motor und Sport tudósítója megemlítette, hogy Sebastian Vettel 2000-nél, Kimi Räikkönen 1000-nél is több kilométert vezetett a felmérések során, miközben Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Lewis Hamilton és (az azóta visszavonult) Nico Rosberg által teljesített összes táv az 1000 kilométert sem érte el.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!