Vágólapra másolva!
A német Auto Motor und Sport szakírója rávilágított, hogy a Pirelli gumitesztjeihez az egyik autót biztosító Ferrari szemfülesebb volt a Mercedesnél és a Red Bullnál, mert két riválisával ellentétben olyan fejlesztésekkel szimulálta a növekvő leszorítóerőt, melyekből tényleg előnyt kovácsolhatott.

A Pirelli tavalyi gumitesztjeiben közreműködő három csapat elvileg csak azért épített egyedi „öszvér" autókat, hogy szimulálni tudják az idei évtől növekvő aerodinamikai terhelést, de a mérnökök bolondok lettek volna, ha nem próbáltak volna járulékos előnyökhöz jutni azáltal, hogy a konkurenciánál korábban ízelítőt kaptak az új abroncsok viselkedéséből.

A Ferrari kifejezetten az idei szabályokra készülve építette meg a gumik prototípusának tesztelésére használt "öszvérét" Forrás: Ferrari

Noha a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull nem tudhatta, a számtalan kísérleti keverék közül épp melyiket használja, utóbbi bevallottan megpróbált hasznot húzni a tesztekből – amivel végül kisebb öngólt lőttek. Az eddig az összes pályán remekül muzsikáló SF70H sikerének egyik fő összetevője valószínűleg az, hogy a Ferrari ügyesen sáfárkodott a Pirelli programjával: aligha véletlen, hogy ők rendre hatékonyan menedzselik a gumikat, míg például a Mercedesnek már többször nehézségei voltak ezzel. Hogy pontosan miért, azt ebben a cikkben magyaráztuk el:

Az Auto Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt szerint a leszorítóerő növelését szimuláló fejlesztéseken tetten érhető a maranellóiak szemfülessége. Azt írja, a 2015-ös modellen alapuló öszvérre csak ők raktak az idei szabályokhoz passzoló, szélesebb hátsó szárnyat és diffúzort, miközben a Mercedes és a Red Bull inkább többfedeles, illetve a szabályok által pár év óta nem engedélyezett légterelőket készített, sőt az utóbbi az amúgy szintén tiltott szoknyákat is használta a padlólemezen.

Ezekkel ugyan összességében nagyobb leszorítóerőt értek el, mint a Ferrari, az autó működéséről mégis kevesebb releváns információhoz jutottak,

hiszen az idén ezeket a megoldásokat nem alkalmazzák a gyakorlatban.

Schmidt szerint a három csapatból egyedül a Ferrari vette a fáradtságot arra is, hogy az „öszvér"első szárnyára extra idomokat, illetve az oldaldobozának elejére spéci terelőlapokat gyártson, így előzetesen többet megtudhatott a nagyobb méretű gumik által keltett légáramlatokról. Az istálló így természetesen nem csupán a gumihasználat terén, hanem a teljes autó konstrukcióját illetően előnyt kovácsolhatott a tavalyi pirellis tesztekből.

A gyártó részéről tagadták, hogy az új abroncsokkal a Ferrarit favorizálnák, ugyanakkor méltatták a csapatot, amiért a versenyzőikkel, és nem a tesztpilótáikkal vettek részt a tesztek többségén, ahogy a Mercedes és a Red Bull tette. Az Auto Motor und Sport tudósítója megemlítette, hogy Sebastian Vettel 2000-nél, Kimi Räikkönen 1000-nél is több kilométert vezetett a felmérések során, miközben Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Lewis Hamilton és (az azóta visszavonult) Nico Rosberg által teljesített összes táv az 1000 kilométert sem érte el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!