Vágólapra másolva!
Tudták, hogy a McLarennek nagyon fog fájni a rajtbüntetés a Monacói Nagydíjon, de nem merték bevállalni, hogy Jenson Buttont kétes megbízhatóságú alkatrésszel indítsák a versenyen.

Fernando Alonso autóját – amit Jenson Button vezetett a hétvégén – sem kerülte el a rajtbüntetés a múlt hétvégén megrendezett Monacói Nagydíjon, miután már a szezon hatodik hétvégéjén kifogyott az egész éves MGU-H és turbófeltöltő kvótából. Ez Stoffel Vandoorne autójával már Spanyolországban megtörtént, de a Honda még mindig nem tudja, mi romlik el állandóan.

Arra rájöttek már, hogy a csapágyak körül keresendő a probléma forrása az MGU-H-ban, de azt még nem fedezték fel, hogy ennek köze van-e a legutóbbi verziófrissítéshez, amit a Bahreini Nagydíj utáni teszten próbáltak ki először.

Amikor nem a Honda áll meg, akkor a versenyzők törik össze az autókat Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Minden második versenyen ki kell cserélnünk, ez nem elfogadható – nyilatkozta Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője a Motorsport.com-nak. – További módosításokra van szükség az állóképesség javítása érdekében, különösen a mozgó alkatrészek terén. Most épp ellenőrzésünk alatt tartjuk a hőmérsékleteket és a működést, és tudjuk kezelni a megbízhatóságot is.”

Haszegawa szerint a Button autójából kiszerelt elem a futásteljesítmény terén jól vizsgázott, de a megbízhatósággal így is gondok vannak.

A szakember szerint a Honda is szerette volna elkerülni a rajtbüntetést Monacóban, ezt azonban túlságosan kockázatosnak ítélték meg, mert attól tartottak, hogy az alkatrész nem bírná ki a Monacói Nagydíjat. A Sky Sports szerint ezt már a csütörtöki szabadedzések után tudták, de a szponzorokra való tekintettel csak szombaton délelőtt jelentették be, hogy felvállalják a rajtbüntetéseket.

Button tempója jó volt, de a büntetés végül balesetbe hajszolta Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„A második szabadedzés után normális esetben minden mozgó alkatrészt megvizsgálunk, és furcsa mozgást tapasztaltunk, ami normális helyzetben szokatlan – mondta. – Ez nem teljesen rendellenes, de a szerelők némi súrlódást éreztek. Amikor az MGU-H teljesen elromlik, akkor beragad, megszorul. Ezúttal nem fordult elő ilyen, de a szerelők némi ellenállást tapasztaltak.”

Az erőforrással kapcsolatos kálvária folytatódásának végül nem lett érdemi hatása, mert Stoffel Vandoorne és Jenson Button is összetörte az autóját a Monacói Nagydíjon. Vandoorne esélyes volt arra, hogy pontot szerezzen a csapatnak, Button viszont reménytelenül beragadt az utolsó helyre, mert hiába szerezte meg a 9. helyet az időmérőn, a rajtbüntetés a mezőny végére száműzte.

Alonso nem bánja, hogy kihagyta Monacót

Fernando Alonso az Indianapolis 500-ról való kiesés – amit szintén egy Honda motor okozott – után kijelentette, egyáltalán nem bánta meg, hogy a legendás versenyt választotta, és kihagyta az F1-es szezon legismertebb futamát, a Monacói Nagydíjat.

Alonso vezette is az Indy 500-at, nem hiányzott neki a küszködés a monacói középmezőnyben Forrás: AFP/2017 Getty Images/Jared C. Tilton

„A verseny előtt azt kérdezték tőlem, hogyan cserélhetem el Monacót az Indy 500-ra, hiszen ez a csapat legjobb esélye a pontszerzésre. Én már kétszer megnyertem azt a versenyt, kétszer világbajnok is lettem, összehasonlíthatatlan az itteni szereplés azzal, hogy ott az 7. vagy a 6., esetleg az 5. helyért hajtok. Szerintem az itteni nézők három órán keresztül nem tudtak a helyükön ülni.”

Kanadában megpróbálunk majd fejlődni, az autó egyre jobbnak tűnik, Barcelonában a 7. lettem az időmérőn, Monacóban mindkét autó bejutott a Q3-ba, úgyhogy szerintem a szezon második felében sokkal versenyképesebbek leszünk, és sokkal jobban fogjuk élvezni a versenyzést.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!