Vágólapra másolva!
Toto Wolff azzal viccelődött, hogy biztos a Ferrarinak is van egy rejtett üzemmódja a motor feltekerésére. Bottas elsősorban nem a motorcsere miatt maradt le Hamiltontól, hanem azért, mert megint nem boldogult az autó hátuljával.

Miután az előző két versenyen nem jött ki neki a lépés az időmérőn, Spanyolországban Lewis Hamilton ismét elhódította az első rajtkockát. Noha pénteken úgy tűnt, a továbbfejlesztett Mercedes arzenálja erősebb a Ferrariénál, a szombati edzésen és a kvalifikáción tempót váltott az olasz csapat, és meg tudta szorongatni a címvédő istállót.

"Különös, hogy mindannyian felszereltünk egy rakás új cuccot, mégis fél tizeden belül maradtunk egymáshoz. De ez nagyszerű a verseny szempontjából" - állapította meg Hamilton a Sky Sportsnak nyilatkozva.

Hamilton a barcelonai pályán. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Tom Gandolfini

Bár Vettel motorját ebédidőben villámgyorsan ki kellett cserélni, és az időmérőjét kis híján tönkrevágta egy műszaki probléma a Q1 elején, csak 51 ezred hátránnyal végzett a 2. helyen.

A mérnökök sem tudták megmondani a potenciálisan legjobb köridők alapján, hogy előttük vagy mögöttük vagyunk-e - mondta Hamilton a Ferrariról. - A Q1-ben és a Q2-ben nagyszerűen szerepeltünk, nem tudom, hogy utána mi vesztettünk-e időt, vagy ők találtak, vagy esetleg fentebb tekerték a motort a Q3-ban. Mindenesetre egyértelműen közelebb férkőztek hozzánk."

Ugyanakkor hozzátette: "Jobb köridőt is elérhettem volna második nekifutásra, holnap erre próbálok építeni." Azt nem említette, hogy Vettel legjobb próbálkozása sem volt makulátlan, és a sikánig jobban állt, mint Hamilton a pole-t érő körében. A brit a második kísérletekor 25 ezreddel gyengébb eredményt ért el annál, bár a köre első részében még két tizeddel felülmúlta korábbi részidejét.

Toto Wolff csapatfőnök tréfásan úgy nyilatkozott a Skynak a Ferrari teljesítményét látva, hogy biztos egy rejtett üzemmódot vetettek be a Q3-ban.

Eddig a Mercedesről terjengett hasonló pletyka.

"Meglepő, hogy Vettel mennyire visszatért a játékba az utolsó kísérletével. Talán van nekik egy titkos motorüzemmódjuk" - mondta.

Bottas megérezte a motorcseréből származó hátrányt

A hétvége legpechesebb versenyzője eddig valószínűleg Valtteri Bottas, akinek az autóját szombatra virradóra kétszer is darabokra kellett szedni, miután a motorjával több probléma is akadt. Elsősorban mégsem a korábbi specifikációjú, négy futamon már használt erőforrása miatt kapott ki Hamiltontól és Vetteltől.

"Biztosan ártott a teljesítményemnek a régi motor használata, és azzal is vesztettem némi időt, hogy kevesebbet gyakorolhattam a többieknél" - utalt arra, hogy

a szombati edzésen csak az utolsó percekre készült el az autója.

"Emiatt folyamatosan lépéshátrányban voltam, és az egész időmérőn küszködtem az autó hátuljával. Ez volt a fő probléma. Nehezen vettem fel a ritmust az időmérő egymást követő szakaszaiban, minden egyes körben kicsit másnak éreztem az autót."

Bahreinben hasonló problémával szembesült, ott szintén a hátsó gumik miatt szenvedett a futamon. A Spanyol Nagydíjnak a 3. rajthelyről vághat majd neki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!