Sok múlik a gumikon is
Daniel Ricciardo korábban már megállapította, hogy az RB13 hátulja nem tapad annyira, mint a Ferrarié vagy a Mercedesé, és a hiányzó leszorítóerő a gumik használatában is problémát okoz.
A Mercedes és a Ferrari képes nagyon jól működésre bírni a gumikat, mert nekik sokkal nagyobb a leszorítóerejük. Ezáltal jobban fel tudják melegíteni az abroncsokat"
- magyarázta, és jelzésértékűnek nevezte, hogy a bahreini futamon a Safety Car-fázis után Felipe Massa állva hagyta az alapból lassabb Williamsszel. Mindkét autó lágy gumikon ment, de Ricciardo nagyon szenvedett, hogy életre keltse sajátjait a lassú tempót követően.
Max Verstappen úgy vélte, hétvégén éppen az lehetett a csapat relatíve erős formájának titka, hogy a bahreini aszfaltcsík jobban terheli az abroncsokat, mint a melbourne-i vagy a sanghaji. "Ez a pálya keményen bánik a gumikkal, és úgy tűnik, ez egész jól passzol az autónkhoz" - mondta.
Ricciardo és Verstappen a futam elején szorosan tapadt Valtteri Bottasra, Sebastian Vettelre és Lewis Hamiltonra, de a holland az első kerékcseréje után rögtön kiesett fékhiba miatt, az ausztrál pedig nagyon visszalassult a középső etapjában a lágy gumikon, és csak ötödikként ért célba.