Vágólapra másolva!
Helmut Marko megint kilátásba helyezte, hogy a Red Bull elhagyja a Forma-1-et, ha nem tudnak olyan, független gyártó által készített motorhoz jutni, ami olcsóbb és versenyképesebb.

Még mindig független motorszállítót, olcsóbb és versenyképesebb erőforrásokat követel a Red Bull a Forma-1-be, ezúttal a következő, 2021-ben esedékes szabályváltozások alkalmával. Az FIA nemrég egyeztetést szervezett a jövő F1-es motorjáról, és megállapodtak abban, hogy költséghatékonyabb, egyszerűbb, de a jelenleginél is erősebb motorok váltják a most használt V6-os turbókat.

Ezzel kapcsolatban Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az F1 hivatalos weboldalának leszögezte, hogy továbbra is független gyártót akarnak látni a sportban, legkésőbb 2021-től, ellenkező esetben ismét napirendre kerül, hogy a vállalat elhagyja a Forma-1-et. Ez legutóbb 2015-ben volt napirenden, amikor a csapat kirúgta az akkor gyengélkedő Renault-t, de senki mástól nem tudtak motort szerezni.

Ma már nem látható a Renault felirat az autón, de az erőforrás attól még az Forrás: Renault Sport F1/DPPI/Frederic Le Floch

„Legkésőbb 2021-ben független motorszállítónak kell az F1-be érkeznie – közölte Marko. – Ez több mint szükséges, és a motornak is egyszerűnek, hangosnak, és 10 millió (eurónál) olcsóbbnak kell lennie.”

Ilyet sok cég tudna szállítani. Azt várjuk, hogy az új tulajdonos együttműködik az FIA-val, és legkésőbb a szezon végéig megoldást találnak. Ha ez nem történik meg, az F1-es részvételünk nincs biztonságban.”

A gyári Renault csapat nem ellenfél, egyelőre Forrás: NurPhoto/Jordi Galbany/NurPhoto/Jordi Galbany

A Red Bull 2007 óta használja a Renault motorjait, és legnagyobb sikereiket akkor érték el, amikor az F1-ben 2009 és 2013 vége között tiltott volt a motorfejlesztés, ráadásul a szingapúri csalás után a Renault visszavonta a gyári csapatát is. A francia gyártó 2014-től, a hibrid korszakban nem tudta felvenni a lépést a Mercedesszel és a Ferrarival, ezért a Red Bullnál 2015-ben betelt a pohár.

A csapat mindent megtett, hogy szakítsanak a Renault-val, a szerződést is felbontották, de a többi gyártó nem volt hajlandó motort szállítani nekik, ezért kénytelenek voltak újra megállapodni a franciákkal, és immáron TAG-Heuer néven továbbra is az ő erőforrásaikat használják.

Kiprovokálták azonban, hogy a Renault újraindítsa a gyári istállóját, ami az idén fejlődésnek is indult.

Az FIA piackutatást is végzett a potenciális, független gyártók körében, de a 2017-2019 közötti időszakra végül nem írták ki a tendert. Az aktuális szabályokhoz a Cosworth, és a később részben a Mécachrome tulajdonába kerülő PURE is készített terveket, de ügyfelek és befektetők híján mindkét gyártó leállt a munkával.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!