Ecclestone: Sarcoltam a pályákat, mert az volt a dolgom

Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Bernie Ecclestone, Bahreini Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - APRIL 14: Bernie Ecclestone, Chairman Emeritus of the Formula One Group talks with Red Bull Racing Team Principal Christian Horner during practice for the Bahrain Formula One Grand Prix at Bahrain International Circuit on April 14, 2017 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170414-00596 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az F1 volt ügyvezetője szerint azzal lehet a rajongók kedvében járni, ha csökkennek a jegyárak, de ehhez az kell, hogy a pályák is kevesebbet fizessenek. Ő teljesen más utat járt.

Az idei harmadik F1-es versenyhétvégére a sport korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone is ellátogatott. Elárulta, egyébként sem tervezte, hogy elrepül Ausztráliába és Kínába, és az Auto Bild azt is megtudta, hogy várhatóan ő fog tárgyalni a bahreini szerződés meghosszabbításáról.

Az utóbbi években Ecclestone-t rengetegen bírálták megkérdőjelezhető üzleti stratégiája miatt, ami arra épült, hogy a korábbi többségi tulajdonos CVC Capital Partners minél jobban keressen a befektetésén. Az idei év elején azonban új tulajdonoshoz, a Liberty Mediához került a Forma-1, és Ecclestone véleménye is megváltozott.

Ecclestone visszatért az F1-es paddockba Forrás: 2017 Getty Images/Mark Thompson

„Amikor meggyőztem az embereket, hogy építsenek fel ilyen pályákat, felelősnek éreztem magamat – nyilatkozta az Autosport.com-nak. – Túl sok pénzt hajtottam be rajtuk cserében azért, amit nyújtunk, úgyhogy, ha kérnek tőlem valamit, megpróbálok segíteni nekik. Ennek semmi köze a Liberty-hez. Az én mércém szerint nem nyújtottunk olyan jó műsort, mint amennyit elkértünk érte.”

Ecclestone a ’90-es évek végén, a Malajziai Nagydíjjal ázsiai terjeszkedésbe kezdett, és óriási jogdíjakért cserében olyan országokba is elvitte a Forma-1-et, ahol a sportnak nincs kultúrája, de jó üzleti lehetőségek kínálkoztak a résztvevő cégeknek. Ez Dél-Koreában és Indiában nem igazán működött, arra viszont jó volt, hogy az európai helyszínektől is több pénzt kérhetett.

– ismerte el. – Üzletileg jó megállapodásokat kötöttem, mert rengeteg pénzt fizetnek nekünk, de a legtöbben nem keresnek semmit. Attól rettegek, hogy a kormányok előbb-utóbb azt mondják, hogy betelt a pohár, viszlát! Ha viszont csökkenhetnénk a jogdíjat, olcsóbbak lehetnének a jegyek is, így többet lehetne eladni. Ha jót akarunk a rajongóknak, ezt kell tenni.”

A Kínai Nagydíj is Ecclestone terjeszkedésének részeként jelent meg a versenynaptárban Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A 86 esztendős üzletember is elismerte, hogy ő is csökkenthette volna a jogdíjakat, de „próbáltam pénzt keresni a cégnek, ez volt a munkám.” Megerősítette, hogy a Malajziai Nagydíjat elvesztették, de szerinte a szingapúriakat sikerült meggyőzni, hogy maradjanak az F1-ben, bár a döntést még nem hozták meg.

Közben az F1 új elnök-vezérigazgatója, Chase Carey kénytelen volt elnézést kérni

a bakui rendezőtől, mert a Liberty Media ügyvezetője, Greg Maffei nemrég bírálta az Azerbajdzsáni Nagydíjat, ami szerinte nem tesz hozzá semmit az F1 márka fejlődéséhez, csupán óriási összeget fizetnek a versenyért. Maffei arra utalt, hogy jövedelmező, de együttműködő rendezőkre van szükségük.

Bahrein is 2004-ben csatlakozott az F1-es versenynaptárhoz Forrás: 2017 Getty Images/Clive Mason

„Más témáról beszéltem Chase-szel, de ezt szóba kellett hozni, és kiderült, hogy nem mindenki osztotta (Maffei) véleményét. Elnézést kért a történtek miatt, tényleg úgy tűnt, hogy teljesen elutasítja az elhangzottakat. Eléggé felbosszantotta a helyzet, és az, hogy ez eljutott az ő szintjéig. Jó volt hallani, hogy Chase nem ezen a véleményen van” – nyilatkozta Arif Rahimov.

Baku 10 éves szerződést kötött még Ecclestone-nal,

de az első 5 év után lehetőség van felbontani a megállapodást. Rahimov elismerte, hogy szeretnének változtatni a feltételeken. Ezt alátámasztja, hogy az idén mindössze 35 ezer jegy eladására számítanak, ami már így is duplája lenne a tavalyi helyi nézőszámnak. Silverstone-ban csak vasárnap 150 ezernél is több néző látogat ki a pályára.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!