Vágólapra másolva!
A Mercedes elnke szerint az új technikai igazgató, a sokak által olasznak hitt Mattia Binotto érdeme, hogy ismét győzelemre képest autót építettek Maranellóban.

A Ferrari hosszú idő után ismét a mezőny egyik legerősebb autóját rakta össze, így versenyzőinek idén nem csupán vágyálom, hogy harcoljanak a világbajnoki címért. Legfőbb vetélytársuknál, a Mercedesnél érzik a fenyegetést; Lewis Hamilton szerint a két autó nagyjából hasonló szintet képvisel.

Ő két futam után azt állapította meg, hogy a körülmények jelenthetik az apró különbségeket a teljesítményükben, és ezzel Niki Lauda is egyetért. "Igazság szerint a Red Bullt vártuk erősnek, ehelyett a Ferrari lett az. A Red Bull jelenleg sehol sincs - nyilatkozta a La Reppublicának a Mercedes ügyvezetője.

Ezt alátámaszthatja az Ausztrál és a Kínai Nagydíj végeredménye: előbbit Sebastian Vettel nyerte Lewis Hamiltont megelőzve a kellemes időben, a hűvösebb Sanghajban viszont fordult a kocka – jóllehet, a két pálya vonalvezetése sem hasonló.

Lauda Mattia Binottónak tulajdonítja a Ferrari feltámadását Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A Ferrarinál a jelek szerint bevált, hogy tavaly újrastrukturálták a munkafolyamatokat, és Mattia Binottót nevezték ki technikai igazgatónak. Bár a neve olaszosan hangzik, Lauda emlékeztetett rá, hogy a szakember valójában svájci, és kissé sztereotipikusan úgy vélte, ennek döntő szerepe lehetett a csapat javulásában.

"Számomra nem kétséges, hogy a Ferrari kulcsembere Binotto, legalábbis kívülről így tűnik - mondta a Mercedes egyik vezetője.

A Ferrari azért hatékony, mert egy svájci felelős az olaszok terelgetéséért, neki kell összefognia őket. Ugyanakkor mozgásteret is hagynia kell nekik, hogy kifejthessék elképzeléseiket, ötleteiket."

A Ferrari 1990-es évek közepétől a 2000-es évek végéig tartó sikeres időszakában szintén szerepet játszott, hogy nem olaszok kezébe adták a gyeplőt: akkor a francia Jean Todt volt a csapatfőnök, a brit Ross Brawn és a dél-afrikai Rory Byrne pedig a technikai fejlesztéseket irányította.

Az elsősorban a hajtáslánc terén jártas Binotto 1995 óta dolgozik a csapatnál. Noha hivatalosan valóban ő fogja össze a technikai részleget, a Ferrari szakított azzal a szemléletmóddal, hogy egyetlen szakember irányítja az autó fejlesztését, ehelyett egyenrangú munkacsoportok között osztják szét a feladatokat.

Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy az idei Ferrarit, az SF70H-t még James Allison irányítása alatt kezdték tervezni, aki az év eleje óta már a Mercedesnél dolgozik technikai igazgatóként.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!