Az F1-es pilóták nem szeretnék, ha a pajzs védené őket

Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Silverstone teszt, bukókeret, glória 2, szemüveg
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 12: Pierre Gasly of France and Red Bull Racing drives the Red Bull-TAG Heuer RB12 fitted with the halo safety device during F1 testing at Silverstone Circuit on July 12, 2016 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160712-00333 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az FIA 2018-ban mindenképp megerősítené a pilóták fejének védelmét, de még nem tudni, milyen módszerrel. A pilótáknak Kínában a glória után egy új tervet vázoltak fel, a "pajzsnak" nevezett megoldás azonban egyelőre nem túl népszerű.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2018-as idényben mindenképpen szeretné biztonságosabbá tenni az F1-es autókat, mégpedig a jelenleg legsebezhetőbb pontnak, a versenyzők fejnek a megerősített védelmével. Azt egyelőre csak a sisak védi, amely nem mindig nyújt elegendő biztonságot a nekicsapódó tárgyak ellen. Az FIA ezért évek óta dolgozik a megfelelő megoldáson, de egyelőre nem sikerült olyan szerkezetet kidolgozniuk, amelyet mindenki elfogadhatónak tartott volna.

A bevezetéshez az úgynevezett "glória", egy csőből hajlított keret került a legközelebb, ezt tavaly már a szabadedzéseken is kipróbálhatták a csapatok.

A szerkezet esztétikai szempontból keveseknek nyerte el a tetszését, és elképzelhető, hogy bizonyos balesetek esetén a mentést is lassítaná, de az már kiderült, hogy a korábbi aggodalmakkal ellentétben a versenyzőket nem különösebben zavarja a kilátásban.

A glória sem volt túl népszerű Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

Az FIA Kínában, a versenyzők szokásos pénteki eligazításán egy új koncepciót is felvázolt a pilótáknak: a megoldás a Red Bull által korábban kifejlesztett szélvédőhöz hasonló, de hosszabban előrenyúlik az autó orra felé. A "pajzsnak" nevezett szerkezet esztétikailag kevésbé lenne zavaró, viszont állítólag nem is védené annyira a pilótákat, mint a glória.

A pilótáknak nem tetszik

A versenyzők körében megosztó kérdés a fejvédő szerkezet bevezetése: egyesek mindenképpen szeretnék biztonságosabbá tenni az autókat, mások szerint nincs szükség további védelemre. A pénteken bemutatott szélvédővel kapcsolatban nyilatkozó pilóták az új ötlettől sem voltak elragadtatva. Kevin Magnussen például nehezen tudja elképzelni, hogy a nagy szélvédő nem akadályozná őket a kilátásban.

mondta. - A tavalyi Brazil Nagydíjon még enélkül is alig láttunk valamit, szerintem egy szélvédő mögül egyáltalán nem látnánk ki hasonló körülmények között. Száraz pályán talán működhet, de ha bepárásodik, nehéz helyzetbe kerülünk."

Magnussen hozzátette, nem bánná, ha az FIA lemondana a fejvédő szerkezetek bevezetéséről, és ezzel Romain Grosjean is egyetért. "Én ellenzem a pajzsot, a szélvédőt és a glóriát is" - jelentette ki.

Szerintem semmivel nem kellene lerombolnunk azt, amit felépítettünk."

Danyiil Kvjat alapból nem zárkózik el egy fejvédő szerkezet bevezetésétől, de az FIA által prezentált pajzs szerinte sem lenne működőképes. "Szerintem bizonyos szempontból a glóriánál is rosszabb lenne, nem látnánk ki mögüle, mert csak bekoszolódna - vélekedett. - Én nem hiszek ebben a megoldásban."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!