A szepangi pálya volt az első a Hermann Tilke által tervezett létesítmények sorában – sokak szerint az egyik legjobb alkotása volt, vagy legalábbis nem ócsároltak annyira, mint a többit. A hőség, a magas páratartalom, valamint a gyakran kaotikus időjárás miatt az idény egyik legkeményebb próbatételének számított mind az autóknak, mind a versenyzőknek, utóbbiakat szó szerint megizzasztotta.
A rendezők azonban úgy érezték, hogy mintegy két évtized után nincs többé szükségük a világbajnoki sorozat jelentette marketingre.
Az alacsony jegyárak ellenére csökkenő érdeklődésre, illetve a magas költségekre hivatkozva már korábban jelezték: nem újítják meg a szerződésüket. A Libertyvel történő egyezség tehát azt jelenti, hogy az idén szeptember 29-október 1. között rendezik meg az utolsó Malajziai Nagydíjat.
Sean Bratches, a sportág új kereskedelmi igazgatója közleményben fejezte ki sajnálatát a döntés miatt, de megköszönte a szervezők eddig mutatott elhivatottságát, szakértelmét.
A jövő évi versenynaptár azonban így is újra 21 futamra bővülhet, mert visszatér a Francia és a Német Nagydíj.