Társoldalunk:

Hamilton nem azért vesztett, mert ellógta a gumitesztet

2017.04.06. 16:19

A Mercedes pilótája nem gondolja, hogy azért küszködött a gumikkal az idénynyitón, mert kihagyta a Pirelli tavalyi tesztjeit, és azt mondta, a Mercedes kezdi megérteni a probléma okát. Vettel azonban úgy véli, számára mindenképp előnyös volt a részvétel gumigyártó 2017-es felkészülési programjában.

A Pirelli összesen 24 tesztnapon keresztül közel százféle prototípussal kísérletezett a versenypályákon, hogy kiválassza a 2017-re alaposan megváltozó F1-es autókhoz leginkább passzoló gumikat. A csapatok többek között úgy próbálták szimulálni a növekvő leszorítóerőt és terhelést, hogy extra légterelő elemeket pakoltak a régi autóikra, és átalakították a diffúzoraikat.

Lewis Hamiltonnak kétszer volt meghívása ilyen tesztre, de az elsőt lemondta bokafájdalmára hivatkozva, a másodikon pedig igen korán átadta a volánt a Mercedes tesztpilótájának, Pascal Wehrleinnak, mert nem érezte jól magát.

Egyesek úgy vélik, mindez az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra is hatással lehetett,

mivel Hamilton bevallottan úgy szenvedett vereséget Sebastian Vetteltől, hogy küszködött a gumikkal. Szerinte azonban nincs összefüggés a tesztek kihagyása és az első futam eredménye között.

A csapatok átalakított 2015-ös autókkal tesztelték a gumikatForrás: Red Bull / Twitter

"Nagyon örülök, hogy nem vettem részt a teszteken, mert az idei autók teljesen mások. Megtettem néhány kört Abu-Dzabiban az átalakított 2015-ös autóval, de az nagyon eltért a mostanitól. Csak időpocséklás lett volna. Örülök, hogy kimaradt, nem volt hatása - reagált Hamilton a felvetésre.

"Annak az autónak nem volt akkora leszorítóereje, mint a mostaniaknak, és könnyebb is volt náluk, tehát nem ugyanúgy terhelte a gumikat. Kidobhattam volna a kukába az ott megtanult dolgokat, mindent kezdhettem volna elölről."

Vettel másképp látja: a Kínai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, neki hasznos volt részt venni a Pirelli felkészülési programjában.

Szeretem vezetni az autót, mindig van mit tanulni.

A tesztnapok a Pirellivel segítettek nekem - nyilatkozta. - Noha a tesztelés unalmas, legalább vezetünk. Jobb ez, mintha bringázással edzenénk rá. Korlátozott időt tölthetünk a pályán, nem értem, miért utasítaná vissza valaki (a tesztelést)."

Hamilton kifejtette, hogy a Mercedesnél kezdtek rájönni a Melbourne-ben tapasztalt gumiproblémák okára, és hatékonyabban tudnak beavatkozni, ha újra szembesülnének velük. Igaz, hozzátette: "Még nincs megoldásunk, mert az időjárási körülmények is befolyásolják a problémát."

A Mercedest nem zavarták a vádak

A három éve sikert sikerre halmozó Mercedes egyeduralma megdőlni látszik; úgy tűnik, legalább a Ferrari képes lehet megszorongatni őket. Az új autójuk nem bánik elég hatékonyan a gumikkal, és állítólag túlsúlyos is.

A csapat véleménye szerint az viszont nem ártott a teljesítményüknek, hogy közvetlenül a szezon előtt az FIA szabálytalannak minősítette az eredeti futóművüket

– ahogy a Red Bullét is, mivel ezeken az autókon a felfüggesztés kialakítása túlmutatott a rendeltetésszerű használaton, szándékosan aerodinamikai célokat is szolgált.

"Ez nem befolyásolta a teljesítményünket - jelentette ki Toto Wolff csapatfőnök. - Az emberek gyakran elfelejtik, hogy nincs olyan elem, amely önmagában kiemelné az autót a többi közül."

Amellett, hogy át kellett tervezniük a futóművet, meg kellett védeniük magukat azzal a váddal szemben is, hogy szándékosan juttatnak motorolajat az égéstérbe, így növelve a teljesítményt. Wolff nem haragszik a vetélytársakra, amiért ilyen lépésekhez folyamodnak – utóbbi vád speciel a Red Bull részéről érte őket –, szerinte ez a sportág velejárója.

Szükség van rájuk, ez része a Forma-1-nek

- mondta a vádakról. - Egyrészt mindenkinek a saját magára kell figyelnie, nem pedig másokra, az ugyanis zavaró lehet. Mindazonáltal ha valaki úgy gondolja, hogy más előnyt kovácsolt egy olyan területen, amelyen ő nem, az egyik fegyver az lehet a kezében, hogy megpróbálja szabálytalannak minősíttetni az adott dolgot. A Forma-1-ben állandóan ez megy, és teljesen elfogadható."

A Mercedes speciel 2015-ben a Ferrarit zargatta azzal, hogy vizsgálatot kért az FIA-tól a szélcsatornájukkal kapcsolatban, miután felmerült bennük a gyanú, hogy profitálnak a létesítményt szintén használó Haas adataiból, esetleg a partnercsapatukhoz rendelt időben is a saját autójukat vizsgálják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!