A Ferrari belső kamerája leleplezi a Red Bull hiányosságait

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen (L) drives past Red Bull's Dutch driver Max Verstappen during the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 26, 2017. / AFP PHOTO / WILLIAM WEST / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo szerint a fedélzeti kamerás felvételeken is szembetűnő a Red Bull hiányossága: az autó hátulja nem tapad úgy, mint a Ferrarié vagy a Mercedesé.

A Red Bull nem árult zsákbamacskát a szezon előtt: nyíltan elismerték, hogy nem rejtegették a tempójukat a teszteken, és egyelőre lemaradásban vannak a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest. Körönként nagyjából fél másodpercre saccolják a hátrányukat e két istállóhoz viszonyítva, és Max Verstappen az első időmérő után arra is panaszkodott, hogy az RB13 túlságosan érzékenyen reagál a beállítások megváltoztatására.

Daniel Ricciardo szerint szembeötlő, hogy miben kell fejlődniük, és ehhez valószínűleg az autót is jobban ki kell ismerniük.

- mondta Kínában, a második versenyhétvége kezdete előtti napon. - Úgy vélem, még nem jöttünk rá, hogyan maximalizáljuk a tapadást a beállításokkal, a hasmagassággal és egyebekkel."

"Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy a leszorítóerő nem elég nagy-e, vagy csak nem megfelelően állítottuk be az autót. Úgy érzem, nem értük el a maximális leszorítóerőt."

A Red Bull hátulja nem tapad úgy, mint a Ferrarié Forrás: AFP/William West

"Úgy éreztem, és ezzel bizonyára Max is így volt, hogy nem tudjuk olyan keményen támadni a kanyarokat, mint a Ferrari vagy a Mercedes, amelyeknek stabilabb volt a hátulja."

Ezt Ricciardo már a tesztelés során észrevette. "Láttam egy fedélzeti kamarás videót Kimi (Räikkönen) egyik legjobb köréről, és a (barcelonai) 3-as kanyart padlógázon vette be. Azt hiszem, az élcsapatoknak ez megy, de neki nem kellett hozzá teljes szélességében kihasználnia a pályát.

- hüledezett Ricciardo.

Melbourne-ben az időmérőn Verstappen úgy szerezte meg az 5. rajthelyet, hogy az előtte végző Räikkönentől 4,5 tizedet kapott, ám a futamon nem volt ekkora különbség közöttük. Ricciardónak nem volt szerencséje a nyitányon, és noha a Q3-ban elszenvedett balesetét követően még lehetett volna esélye a pontszerzésre, műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni a mezőnnyel, s végül célba sem ért.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!