Társoldalunk:

A Ferrari belső kamerája leleplezi a Red Bull hiányosságait

2017.04.06. 18:26

Daniel Ricciardo szerint a fedélzeti kamerás felvételeken is szembetűnő a Red Bull hiányossága: az autó hátulja nem tapad úgy, mint a Ferrarié vagy a Mercedesé.

A Red Bull nem árult zsákbamacskát a szezon előtt: nyíltan elismerték, hogy nem rejtegették a tempójukat a teszteken, és egyelőre lemaradásban vannak a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest. Körönként nagyjából fél másodpercre saccolják a hátrányukat e két istállóhoz viszonyítva, és Max Verstappen az első időmérő után arra is panaszkodott, hogy az RB13 túlságosan érzékenyen reagál a beállítások megváltoztatására.

Daniel Ricciardo szerint szembeötlő, hogy miben kell fejlődniük, és ehhez valószínűleg az autót is jobban ki kell ismerniük.

A melbourne-i fedélzeti kamerás felvételeket nézve látható, hogy a Ferrari és a Mercedes hátulja jobban tapad, mint a mi autónké

- mondta Kínában, a második versenyhétvége kezdete előtti napon. - Úgy vélem, még nem jöttünk rá, hogyan maximalizáljuk a tapadást a beállításokkal, a hasmagassággal és egyebekkel."

"Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy a leszorítóerő nem elég nagy-e, vagy csak nem megfelelően állítottuk be az autót. Úgy érzem, nem értük el a maximális leszorítóerőt."

A Red Bull hátulja nem tapad úgy, mint a FerrariéForrás: AFP/William West

"Úgy éreztem, és ezzel bizonyára Max is így volt, hogy nem tudjuk olyan keményen támadni a kanyarokat, mint a Ferrari vagy a Mercedes, amelyeknek stabilabb volt a hátulja."

Ezt Ricciardo már a tesztelés során észrevette. "Láttam egy fedélzeti kamarás videót Kimi (Räikkönen) egyik legjobb köréről, és a (barcelonai) 3-as kanyart padlógázon vette be. Azt hiszem, az élcsapatoknak ez megy, de neki nem kellett hozzá teljes szélességében kihasználnia a pályát.

Nem eresztette ki az autót a pálya széléig, szóval bőven volt leszorítóereje"

- hüledezett Ricciardo.

Melbourne-ben az időmérőn Verstappen úgy szerezte meg az 5. rajthelyet, hogy az előtte végző Räikkönentől 4,5 tizedet kapott, ám a futamon nem volt ekkora különbség közöttük. Ricciardónak nem volt szerencséje a nyitányon, és noha a Q3-ban elszenvedett balesetét követően még lehetett volna esélye a pontszerzésre, műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni a mezőnnyel, s végül célba sem ért.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!