Verstappen: Az elektromos F1 ráér, amíg visszavonulok!

Australian F1 Grand Prix - Practice formula 1 Formula 1 Australian Grand Prix Australia F1 Grand Prix during practice for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 24, 2017 in Melbourne, Australia.
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 24: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares in the garage during practice for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 24, 2017 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Neki a mostani erőforrások is tetszenek, de szerinte a közönségnek jobb lenne, ha visszatérnének a 12 évvel ezelőtt elvetett F1-es motorok. Az elektromos hajtásról is megvan a véleménye.

Pénteken egyeztetést szervezett az FIA a motorgyártók, a jogtulajdonos, és a sport iránt érdeklődő cégek számára, és megállapodtak, hogy 2021-től új motorformula jön az F1-ben, ami terveik szerint egyszerűbb, olcsóbb, hangosabb, jobban vezethető, de technológiai szempontból továbbra is magas színvonalú lesz.

A megbeszélésre a pilóták képviselőit nem hívták meg, pedig az Alex Wurz-vezette versenyzői szakszervezet (GPDA) tavaly a biztonsági kérdéseken túl is megpróbált magának helyet szorítani az F1 politikai térképén. Ezúttal ez nem sikerült, így a pilótákat maximum csapataik képviselték, de Max Verstappen azt mondta, ő még mindig a Jean Todt által elvetett régi F1-es motorokat preferálná.

Hallani sem akar elektromos F1-ről Forrás: Getty Images/2017 Getty Images/Mark Thompson

„Szerintem jó lenne, ha V10-es motorunk lenne vagy valami ilyesmi, remek hanggal – idézte a Motorsport.com a holland tinédzsert, aki hozzátette, neki a mostani erőforrások is megfelelnek, de – szerintem azok

V10-es motor utoljára 2005-ben üzemelt az F1-es autókban, akkor Fernando Alonso lett a világbajnok a Renault színeiben, úgy, hogy a szabályok szerint minden versenyhétvégén új motort lehetett beépíteni. A becslések szerint így a csúcsteljesítmény 930 lóerő körül lehetett, 3 literes lökettérfogattal, a 2004-ben bevezetett motorcserés korlátozások előtt pedig 950 lóerő.

Alonso az első világbajnoki címét még V10-es autóval nyerte Forrás: AFP/Ruben Sprich

V12-est utoljára a Ferrari épített be az autójába 1995-ben, tehát 22 évvel ezelőtt. Jelenleg 1,6 literes, V6-os, hibrid rendszerrel kiegészített turbómotorok működnek az F1-es autókban, ezek rendszerteljesítménye szintén 900 és 1000 lóerő között van, de a fogyasztásuk a V10-esekkel összevetve 30%-kal alacsonyabb, és a termikus hatásfok terén elérik az 50%-os értéket.

Sokan az elektromos erőforrások térnyerésében látják a jövőt, de Verstappen nem tartozik közéjük, és arra utalt, hogy szeretné, ha az ő – várhatóan még sokáig tartó – pályafutása alatt nem szorulnának háttérbe a belső égésű motorok.

– jegyezte meg. – Van már néhány dolog a fejemben, amivel foglalkozni szeretnék, de azok még elég messze vannak. Remélem, hogy a sport még akkor is benzines motorokat használ majd. Olyat, aminek hangja is lesz.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!