Társoldalunk:

Verstappen: Az elektromos F1 ráér, amíg visszavonulok!

2017.04.02. 14:34

Neki a mostani erőforrások is tetszenek, de szerinte a közönségnek jobb lenne, ha visszatérnének a 12 évvel ezelőtt elvetett F1-es motorok. Az elektromos hajtásról is megvan a véleménye.

Pénteken egyeztetést szervezett az FIA a motorgyártók, a jogtulajdonos, és a sport iránt érdeklődő cégek számára, és megállapodtak, hogy 2021-től új motorformula jön az F1-ben, ami terveik szerint egyszerűbb, olcsóbb, hangosabb, jobban vezethető, de technológiai szempontból továbbra is magas színvonalú lesz.

A megbeszélésre a pilóták képviselőit nem hívták meg, pedig az Alex Wurz-vezette versenyzői szakszervezet (GPDA) tavaly a biztonsági kérdéseken túl is megpróbált magának helyet szorítani az F1 politikai térképén. Ezúttal ez nem sikerült, így a pilótákat maximum csapataik képviselték, de Max Verstappen azt mondta, ő még mindig a Jean Todt által elvetett régi F1-es motorokat preferálná.

Hallani sem akar elektromos F1-rőlForrás: Getty Images/2017 Getty Images/Mark Thompson

„Szerintem jó lenne, ha V10-es motorunk lenne vagy valami ilyesmi, remek hanggal – idézte a Motorsport.com a holland tinédzsert, aki hozzátette, neki a mostani erőforrások is megfelelnek, de – szerintem azok nem nyűgözik le a rajongókat, ha összehasonlítjuk egy V10-es vagy egy V12-es motorral.”

V10-es motor utoljára 2005-ben üzemelt az F1-es autókban, akkor Fernando Alonso lett a világbajnok a Renault színeiben, úgy, hogy a szabályok szerint minden versenyhétvégén új motort lehetett beépíteni. A becslések szerint így a csúcsteljesítmény 930 lóerő körül lehetett, 3 literes lökettérfogattal, a 2004-ben bevezetett motorcserés korlátozások előtt pedig 950 lóerő.

Alonso az első világbajnoki címét még V10-es autóval nyerteForrás: AFP/Ruben Sprich

V12-est utoljára a Ferrari épített be az autójába 1995-ben, tehát 22 évvel ezelőtt. Jelenleg 1,6 literes, V6-os, hibrid rendszerrel kiegészített turbómotorok működnek az F1-es autókban, ezek rendszerteljesítménye szintén 900 és 1000 lóerő között van, de a fogyasztásuk a V10-esekkel összevetve 30%-kal alacsonyabb, és a termikus hatásfok terén elérik az 50%-os értéket.

Sokan az elektromos erőforrások térnyerésében látják a jövőt, de Verstappen nem tartozik közéjük, és arra utalt, hogy szeretné, ha az ő – várhatóan még sokáig tartó – pályafutása alatt nem szorulnának háttérbe a belső égésű motorok.

Hagyjuk így a dolgokat a következő 15 évben. Nekem ez megfelelne. Utána nyugodtan alakítsák át az egészet teljesen elektromossá, én majd megyek, és csinálok valami mást – jegyezte meg. – Van már néhány dolog a fejemben, amivel foglalkozni szeretnék, de azok még elég messze vannak. Remélem, hogy a sport még akkor is benzines motorokat használ majd. Olyat, aminek hangja is lesz.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!