VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB13, HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Race Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Felállít egy munkacsoportot, és megvizsgálják, hogyan lehetne a gyors és látványos autókat megtartani úgy, hogy a kifinomult aerodinamika ne ártson a versenyzésnek.
Valóra váltak azok a jóslatok, amelyek azt vetítették előre, hogy az új előírások szerint épített Forma-1-es autókkal csökkenni fog az előzések száma. Az Ausztrál Nagydíjon mindössze kettő vagy négy volt belőle, attól függően, hogy beleszámoljuk-e, amikor Esteban Ocon és Nico Hülkenberg párban faképnél hagyta a már műszaki hibákkal küszködő Fernando Alonsót. Összehasonlításképp: 2016-ban 24 előzés történt a melbourne-i futamon.
A Racer megtudta, hogy a sportág új sportszakmai főnöke, Ross Brawn fel is állít egy munkacsoportot, hogy tanulmányozzák, mit lehetne tenni az előzések az izgalmak fokozása érdekében. Ő maga azonban nem kurtítaná meg az aerodinamikát.
„Foglalkozunk vele, és úgy gondolom, fel kell ismernünk, hogy pont ettől hihetetlenül gyorsak az autók. Ha ilyen szélsebes és látványos autókat akarunk, nem szabadulhatunk meg az aerodinamikától – mondta Brawn. – Egyes vélemények szerint pont ezt kellene tennünk, és inkább nagy, széles gumikat bevezetni, hogy így nőjön a tapadás, és ettől javulna a versenyzés. Megtehetnénk, de akkor az autók sokkal lassabbak lennének a legtöbb formaautónál."
Úgy vélem, ragaszkodnunk kell az aerodinamikához, de más hozzáállással. Ki kell találnunk, hogyan fordíthatnánk a hasznunkra úgy, hogy az autók között verseny alakulhasson ki. Ilyesmit korábban nem igazán próbáltunk meg."
Brawn szeretné elhárítani azt a több évtizede fennálló problémát, hogy az autók rendkívül érzékenyek a légáramlásra, és ha azt megbolygatja egy előtte haladó másik versenyző, akkor roppant nehéz a nyomában maradni.
„Előállhatunk olyan szabályokkal és koncepcióval, amelyben az aerodinamika továbbra is gyors és látványos autókat eredményez, ugyanakkor jótékonyabb a hatása, és hozzásegít a szorosabb versenyhez – jelentette ki. – Ez a célom, és fel is állítunk egy munkacsoportot a FOM-on belül, hogy áttanulmányozzák az ötleteket."
Úgy hallottam, néhány olyan sorozatban, ahol igen komoly az aerodinamika, például a sportautóknál, vagy IndyCarban, egész jól lehet csatázni, nem nagyon csorbult a küzdelem. Ezért úgy gondolom, egy összehangolt kezdeményezés egyértelműen helyes irányba mozdítana minket, ez meggyőződésem."
A DRS-hez hasonló mesterséges megoldásokat ugyanakkor nem kedveli, ahogy több ízben már jelezte. Bár úgy látszik, előzni nehezebb lett, a versenyzőknek tetszenek a kanyarokban sokat gyorsuló autók. Hozzá kell tenni, hogy a kevés hosszú egyenessel rendelkező melbourne-i pálya sosem arról volt híres, hogy könnyű rajta előzni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!