Ami az autót illeti, Hamilton szerint több területen is javítani kell rajta, de a legfontosabb, hogy hatékonyabban bánjon a gumikkal. A brit részben azzal bukta el a győzelmet Melbourne-ben, hogy túl korán tropára ment az autóján az ultralágy keverék – emiatt a tervezettnél korábban ki kellett állnia kerékcserére, beragadt Max Verstappen mögé, miközben Vettel a hosszabbra nyújtott első etapja végén is jó tempót diktált, és a bokszkiállása után az élre került.
Bottas is hangsúlyozta, hogy javítani kell a Mercedes teljesítményét a lila oldalfalú abroncsokon.
"Nekünk, illetve nekem is jobban ki kell ismernem az ultralágy gumikat - jelentette ki. - Azokon nagy volt a lemaradásunk, összevissza csúszkáltunk, elvesztettük a tapadást."
Az első etapban Bottas több mint 9 másodperccel leszakadt az akkor még élen haladó Hamiltontól az ultralágy gumin. A következő két futamra, Kínába és Bahreinbe nem viszi el ezt a keveréket a Pirelli, legközelebb az Orosz Nagydíjon vetik be.