A vártnál jobban alakult a McLaren Honda pénteki napja melbourne-ben, mivel Fernando Alonso a 12. helyet érte el délután, és mindkét autó megbízhatóan működött a szabadedzéseken. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója is „viszonylag jónak” nevezte az eseményeket, mert a teszteléshez képest sok kört megtettek, de még mindig nem annyit, amennyit előre elterveztek.
Fernando Alonso azonban nem volt ilyen lelkes az eredmény láttán, és bár elismerte, hogy a két gyártónál éjt nappallá téve dolgoznak, szerinte ez kevés a tavalyi teljesítményük ismeretében.
„A szabályváltozás aranyat érne a Mercedes elkapása érdekében. Ez már a harmadik év ebben a motorprojektben, úgyhogy sokkal előrébb kellene tartani vele. Tavaly nagyjából rendszeresen a Q3-ért küzdöttünk, a versenyek felén be is jutottunk, a másik felén nagyon közel jutottunk hozzá, úgyhogy
egyáltalán nem nevezném reakciónak azt, hogy most nem férünk be a legjobb 5-6 közé.”
A teszteken látottak alapján attól is lehetett tartani, hogy a McLaren Honda használható etapokat sem tud majd futni, de Alonso szerint a csapatot az optimizmus és a pesszimizmus sem érte el, csupán próbálnak minél több információt szerezni az autóról.
„A barcelonai tesztek és a mai pályára lépés közötti időszakban eltúlozták a problémákat, különösen kívülről, mert szaftos sztori, hogy a McLaren Honda lesz az utolsó helyezett, ki sem tud majd menni a pályára, mindkét autó kiesik már az első körben, meg ilyen badarságok, amelyek minden nap előkerülnek.”
„Amikor az ember a pályán van, csak próbálja elvégezni a feladatait. A csapatok minden nap és minden héten fejlődnek, remélhetőleg rátaláltunk a jobb megbízhatóság kulcsára és kicsit nagyobb potenciált is kinyerhetünk.”
Haszegava Juszuke, a Honda F1-es projektjének vezetője elismerte, hogy új hardveren dolgoznak, és remélik, még júliusig bevethetővé válik az erőforrásuk új változata. Pénteken a megbízhatósággal nem voltak gondjaik, de a tesztekről ismert vibráció nem szűnt meg teljesen, és a csúcssebesség terén tapasztalt 9 km/órás lemaradás miatt a teljesítménnyel nem lehetnek elégedettek. Ez részben annak is köszönhető, hogy
Alonso és Stoffel Vandoorne kénytelen volt az ideálisnál alacsonyabb fordulatszám-tartományban sebességet váltani.
„Nagy az erőkülönbség – foglalta össze Haszegawa. – Javítanunk kell az égés hatékonyságát, ehhez viszont meg kell változtatnunk az erőforrás hardverét. Egy továbbfejlesztett erőforráson dolgozom, de időre lesz szükség, hogy elkészüljön. Szeretném, ha két hónapon belül az autóban lenne.”
Ezt várhatóan a Monacói Nagydíjtól vethetnék be, amikor a szezonban engedélyezett négy közül a másodikra váltanának.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!