A hétvégén rajtol az idei F1-es világbajnokság, és az új szabályok szerint épített autók miatt kissé megváltozó erőviszonyok mellett az is érdekesnek ígérkezik, hogy sikerül-e óvás és technikai ügyek körüli vita nélkül megúszni az idénynyitót. Korábban a FRIC néven ismert interlink futómű körül alakult ki töréspont a csapatok között, de a motorok terén is egymásra mutogatnak a gyártók.
Legutóbb a Renault állásfoglalást kért az FIA-tól, mert a Red Bull-lal közösen arra gyanakodnak, hogy a Mercedes a benzin mellett speciális adalékokkal dúsított motorolaj szándékos elégetése révén nyer ki plusz teljesítményt az időmérőkön, de Toto Wolff a La Gazzetta dello Sportnak kijelentette, az ellenfeleik „rémeket látnak”, amikor csalást feltételeznek.
„Évek óta van egy olyan beállításunk, ami lehetővé teszi számunkra, hogy az időmérőn több lóerőt használhassunk. Ebben semmi új nincs. Ausztráliában lehet, hogy óvás lesz, de a Mercedes biztonságban érzi magát.”
A Mercedes 2014 óta nagyon simán nyeri a világbajnokságokat, ráadásul a második legjobb csapat sem állandó, hol a Red Bull, hol a Ferrari autói érnek oda a dobogóra. Wolff az előszezoni tesztek eredményeit látva úgy véli, hogy ezúttal a Ferrari ideje jött el.
„Erős csapat, megfelelő forrásokkal, képzett mérnökökkel és egy lendületes, motivált vezetővel – mondta Wolff a Ferrariról. – Logikus a Ferrari versenyképességére számítani. A teszteken az övék volt a leggyorsabb autó, és rengeteg kilométert megtettek. Vasárnap a Ferrarit a dobogóra várom Ausztráliában, remélem, hogy mi harcolhatunk velük a győzelemért.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!