Tavaly kisebb botrányt kavart, hogy az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting a Safety Car mögött indította el a Brit Nagydíjat, és a mezőny egészen addig kénytelen volt követni a biztonsági autót, amíg a nap végül kisütött, és a pilóták rögtön intermediate gumikra váltottak. Az idén ez nem fordulhat újra elő, mert Safety Car fázisok után is állórajttal kezdődik majd a tényleges verseny.
Ennek részleteit a Motorsport Világtanács nemrég fogadta el, mert a csapatok az utolsó pillanatig egyezkedtek a feltételekről, illetve a rajtprocedúra részleteiről. Úgy tűnik, bonyolult eljárást hoztak össze, de ennek köszönhetően a közönség esőben is látványosabb műsort láthat majd. A szabály szerint nemcsak eső, hanem a pálya rossz állapota (például az aszfaltra folyt olaj) miatt is kezdődhet felvezetéssel a futam, de nyilván a rossz idő lesz a leggyakoribb tényező, amely előidézi a biztonsági autós kezdést.