A Toro Rosso feltűnően hasonlít a Mercedesre

Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Toro Rosso, Toro Rosso STR12, Misano
Carlos Sainz of Spain and Scuderia Toro Rosso drives the STR12 in Misano, Italy on February 22, 2017 // Samo Vidic/Red Bull Content Pool // P-20170226-00499 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A csapat új autója bizonyos részletekben olyan, mint az új Mercedes, ami ambivalens érzésekkel tölti el a technikai igazgatójukat. Carlos Sainz viszont örül a két autó hasonlóságának.

Vasárnap estig az összes csapat bemutatta idei versenyautóját, és hétfőn már a pályán száguldva is látni lehetett őket.

A Toro Rosso a megváltozott színvilág mellett azzal keltett feltűnést, hogy az STR12 egyes műszaki megoldásai nagyon hasonlítanak az új (illetve a tavalyi) Mercedeséhez

– ilyen a bütyök nélküli orrkúp, az oldaldoboz, valamint az első felfüggesztés felső lengőkarjainak kialakítása. Az utóbbiról a korábbi F1-es technikai igazgató, Gary Anderson az Autosporton publikált elemzésében azt írta, a formája javítja a hátrafelé tartó légáramlást, ugyanakkor kissé nagyobb a tömege is a hagyományos megoldásénál, hogy ellenálljon a terhelésnek.

Az STR12... Forrás: Red Bull
...és a Mercedes W08 Forrás: AFP/Jose Jordan

Carlos Sainz kedvező előjelnek érzi, hogy a címvédő istállóhoz hasonló tervezési irányt választottak az új autónál. "Előbb ki kell próbálnom és össze kell hasonlítanom a többivel a pályán, és a köridőkre is rá kell majd pillantanunk, bár valószínűleg majd csak a második teszthéten - mondta a spanyol. - Az viszont önbizalommal tölt el, és kellemes érzés, hogy (az autónk) hasonlít ahhoz, amelyik az elmúlt években szinte mindegyik versenyt megnyerte."

A Toro Rosso technikai igazgatója ellenben kicsit bánja, hogy ezek az ötletek nem csak nekik jutottak eszükbe

- nyilatkozta James Key.

"A Mercedesre rápillantva az futott át az agyamon, hogy »ó, lemásolták a futóművünket«. A legtöbben persze azt mondanák, hogy mi koppintottuk le az övékét. Az orrkúp, az oldaldobozok eleje illetve formája hasonló a két autón, de ez csupán véletlen egybeesés."

Ez nyilvánvalóan igaz is, hiszen a 2017-es autók koncepcióját már hosszú hónapokkal, jóval a bemutatók előtt véglegesítették a csapatok.

"Áttekintettük a különböző változatokat, és azután hoztunk döntést az aerodinamikáról. Más irányba indultunk, mint korábban - mondta a technikai igazgató. - Amikor ezt megtettük, úgy gondoltuk, az passzol a szerintünk helyes elképzeléshez, ha keskeny orrkúpot és keskeny tartópilléreket választunk. Meglátjuk, mi sül ki ebből."

A hatékony aerodinamika jó ütőkártya lehet

A harmadik szezonjára készülő Sainz nagyon bízik a tervezőkben, akik az előző szezonokban a nem túl acélos motor hátrányait valamelyest ellensúlyozni tudták a hatékony aerodinamikával.

Új előírások lépnek életbe, és én bízom benne, hogy erős alapot tudunk lefektetni. Valószínűleg nem fogjuk megnyerni a világbajnokságot, nem is áhítozom erre, de arra igen, hogy olyan fegyvert kapjunk a kezünkbe, amellyel a legjobb tíz között lehetünk" – mondta.

"Fejlődni is fogunk. Tudom, hogy ennek mértéke az idén óriási lesz, és nagyon remélem, hogy tartani tudjuk a lépést (a többiekkel), mert ez tavaly nem sikerült, legfőképpen a motor jelentette hátrány miatt."

Az istálló a lejárt szavatosságú Ferrari-motorok helyett 2017-től ismét a Renault erőforrásait használja.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!