A BMW a McLarennel szövetkezik, de nem kér az F1-ből

Forma-1, Robert Kubica, BMW Sauber, Abu-Dzabi Nagydíj 2009
Sunday, 1 November 2009 Abu Dhabi GP Yas Island Marina Circuit United Arab Emirates Robert Kubica (POL) in the BMW Sauber F1.09 This image is copyright free for editorial use © BMW AG
Vágólapra másolva!
Az F1-es csapatot működtető McLaren a BMW-vel közösen fog motorokat fejleszteni, a bajor autógyártó azonban nem kér az F1-ből.

Hajtásláncok fejlesztése terén szövetségre lépett egymással az utcai sportautókat gyártó McLaren Automotive és a BMW. Spanyol lapok rögtön arról kezdtek spekulálni, egy a közös munka egy V6-os erőforrásra is kiterjedhet, amit a McLaren az F1-ben is használhatna, de mindkét fél lehűtötte a kedélyeket, és közölte, hogy az istálló nem tervezi leváltani a Hondát.

A BMW legutóbb 2000 és 2009 között versenyzett az F1-ben, eleinte a Williams partnereként, majd megvásárolták a Saubert, amit a kiszállásuk alkalmával visszaadtak az alapító Peter Saubernek. A világbajnoki címet nem tudták megnyerni, de 2003-ban közel jártak hozzá, és 2008-ban önálló csapatként is eljutottak a futamgyőzelemig. Ekkor azonban hátat fordítottak az F1-nek.

Ez volt az eddigi utolsó F1-es BMW Forrás: BMW Motorsport

„Amikor 2009-ben úgy döntöttünk, hogy kiszállunk a Forma-1-ből, a vállalat hosszútávú stratégiai döntést hozott – nyilatkozta a BMW szóvivője az Autosportnak egy közleményben. – Az F1-re fordított forrásainkat alternatív hajtásláncok kutatására és fejlesztésére akartuk használni, és a BMW ezt is tette. A prémium kategória vezető gyártója lettünk az elektromos mobilitás terén.”

A gyártó kiszállásának eredményeként jött létre a BMW i almárka, ami azóta két személyautót dobott piacra, a városi közlekedésre szánt BMW i3-at és az i8 sportautót. A gyártó közben a DTM-ben és különböző GT-bajnokságokban szerepel, 2018-ban visszatérnek a Le Mans-i 24 órás verseny GTE kategóriájába, és fél lábbal már a Formula E-ben is ott vannak az Andretti csapat mögött.

A McLaren-BMW együttműködés esetleges F1-es vonatkozása azért is érdekes, mert a bajor autógyártó szállított motort a híres McLaren F1-be, amely akkoriban a leggyorsabb utcai autó volt, és meglepetésre abszolút győzelmet is aratott a Le Mans-i 24 órás versenyen. A wokingi istálló manapság szintén egy korábban sikeres korszakot próbál felidézni a Hondával, de az újkori eredmények egyelőre váratnak magukra.

Maradnak a Hondánál Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„A McLaren és a Honda régóta fennálló, közeli kapcsolata teljesen érintetlen marad attól, hogy egy konzorcium is támogatja a sikeres utcai autó üzletágunk következő generációs technológiájának kifejlesztését – nyilatkozta a McLaren egyik szóvivője. – A Honda és McLaren megállapította, hogy a középpontban a Forma-1-es versenyképesség közös fejlesztésének kell állnia.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!