Vágólapra másolva!
Ez a véleménye a négyszeres világbajnok korábbi csapatfőnökének, Gerhard Bergernek. Alain Prost is úgy véli, hogy gondok vannak a Scuderiánál.

Michael Schumacher útjára próbált lépni Sebastian Vettel, amikor 2014 végén úgy döntött, elhagyja sikerei helyszínét, a Red Bullt, és a Ferrarihoz igazol. Vettel bevallottan Schumachert tekinti példaképének, és a Scuderia színeiben akar újra világbajnok lenni, de a 2015-ös fellángolás után 2016-ban nem tudott újabb győzelmeket szerezni.

Vettel korábbi csapatfőnöke, Gerhard Berger a Ferrari versenyzője is volt, pont addig, amíg Schumachert le nem szerződtették 1995 végén. Az osztrák veterán lényeges különbségre világított rá Vettel és Schumacher pályafutásai között.

Vettel nem vitt magával stábot a Ferrarihoz Forrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

„Michael csomagjában a Benetton emberei is helyet kaptak – utalt a Motorsport Aktuellnek a Schumachert követő Ross Brawnra és Rory Byrne-re. – Sebastiannak csak úgy lett volna szabad átigazolnia, ha viszi magával a kulcsembereket a Red Bulltól – tette hozzá. –

A Ferrari még Luca di Montezemolo elnöksége idején majdnem elcsábította Adrian Newey-t, a Red Bull legendás tervezőjét, de a brit szakember végül meggondolta magát, és inkább F1-en kívüli projektekkel folytatta a pályafutását. Vettel számára 2018-ra két alternatíva is nyílhat, hiszen a Mercedesnél és a McLarennél is üresedés lehet, de nehéz elképzelni, hogy elhagyná a Ferrarit.

Giovinazzi újabb olasz a csapatban, de ígéretes tehetségként érkezett Forrás: Scuderia Ferrari

Berger nyilatkozatához hasonlóan nemrég az F1 volt ügyvezetője, Bernie Ecclestone is azt mondta, hogy a Ferrari „elolaszosodott”, ami éles kontraszt a Schumacher-korszakhoz képest, hiszen a hétszeres világbajnok sikerei idején a Scuderia menedzsmentjét nemzetközi gárda alkotta. Alain Prost, a Ferrari korábbi pilótája azonban nem értett teljesen egyet Ecclestone meglátásával.

– mondta a La Repubblica hasábjain. – Én két évig versenyeztem ott. Az egyik gyönyörű, a másik borzasztó volt. Annyit mondhatok, hogy egy olyan szoros küzdelemben, mint ami az F1-ben zajlik, kevesebb hangulatingadozás és lineárisabb viselkedés szükséges a sikerhez. Óvatosabban kell bánni a szavakkal. Nyilvánvaló, hogy nehéz nyugodtnak maradni, ha az ember világbajnoki címet ígér, és a dolgok rosszra fordulnak.”

Folytatódik az elolaszosítás

A trend tavaly több lépcsőben folytatódott, elsősorban a technikai menedzsment átszervezésével, James Allison és Dirk de Beer elküldésével, és olasz szakemberekkel való pótlásukkal. Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója azonban bízik az új felállásukban, és az év végén szerződtetett olasz tesztpilótájukat is méltatta.

Antonio Giovinazzi csütörtökön tesztelhette a 2015-ös Ferrarit.

„Csodálatos érzés volt, hiszen először vezethettem Forma-1-es autót – lelkesedett a GP2 tavalyi 2. helyezettje. – Egy olasz számára lenyűgöző dolog kihajtani a bokszból egy Ferrarival. Maga a teszt is nagyon érdekes volt, mert rengeteg folyamatot kell kezelni. A srácok nagyon kedvesen fogadtak a csapatban, hihetetlenül segítőkészek voltak, és ez mindent megkönnyített.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!