Megszűnt a Manor, kiszivárgott az autójuk modellje

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Pascal Wehrlein, Manor
Manor Racing German driver Pascal Wehrlein's car is moved out of the track after an accident, during the Formula One Mexico Grand Prix at the Hermanos Rodriguez circuit, in Mexico City on October 30, 2016. / AFP PHOTO / YURI CORTEZ
Vágólapra másolva!
A csődbiztos sem talált fenntartható megoldást az F1-es sereghajtó működtetésére, így jogutód nélkül lehúzzák a rolót. A tavalyi bővülés után ismét csak 20 autó lesz a mezőnyben.

Megszűnik a Manor F1-es csapat, miután a csődbiztos, FRP Advisory nem talált fenntartható megoldást az istállót működtető Just Racing Services anyagi helyzetének rendezésére. A tulajdonos Stephen Fitzpatrick már tavaly új befektetőket keresett, de a tárgyalások nem vezettek eredményre, és bár ázsiai érdeklődők ezúttal is akadtak, végül nem sikerült megállapodásra jutni.

Az FRP Advisory közleményében megjegyezte, hogy 2017. január 31-ig biztosítani tudták az alkalmazottak bérét, azonban „sajnos a csődbiztosok kinevezése óta eltelt rövid idő alatt nem sikerült befektető találni, hogy a cégcsoport a jelenlegi formában fennmaradhasson.” Ennek következtében a Manor összes dolgozóját elküldték.

Vége a Manor pályafutásának Forrás: AFP/Yuri Cortez

Fontos részlet azonban, hogy az F1-es indulási jogot birtokló Manor Grand Prix Ltd. még nem ment csődbe, tehát az hasznosítható maradt a csapat egyéb eszközei nélkül, ám nem valószínű, hogy a szezonkezdetig ezt értékesíteni lehet.

A Manor csődjével az utolsó olyan F1-es istálló is eltűnik a színről, ami 2010-ben lépett be a sportba

azt sejtve, hogy az FIA akkori céljaival összhangban a versenyzés valóban sokkal olcsóbb lesz a korábbiaknál. Ez nem így történt, így a HRT és a Caterham csapathoz hasonlóan a legtovább kitartó Manor is lehúzza a rolót. A három istálló közül

mindössze a Manor és jogelődje, a Marussia tudott pontokat szerezni az F1-ben, Jules Bianchi révén kettőt, és Pascal Wehrleinnek köszönhetően egyet.

A brit istálló csődje azért is szerencsétlen, mert az F1 új tulajdonosainak célja, hogy a sportot anyagilag fenntarthatóvá tegyék, ezért felmerült, hogy költségplafont vezetnek be, és a kisebb csapatoknak a jelenleginél nagyobb szeletet hasítanának ki a jogdíjakból, de ez várhatóan legkorábban 2020 környékén hozhat változást.

Kiszivárgott az új autó modellje

Miután biztossá vált, hogy a Manor nem versenyezhet 2017-ben, a csapattól kiszivárgott egy fotó az idei autójuk szélcsatorna modelljéről. Bár az autó hátsó traktusát takarják a munkatársak, jól látható, hogy a szélesebb kerekekkel is arányos, és valóban szép formaterv készült, bár úgy tűnik, a Manor a költségcsökkentés miatt továbbra is megtartotta volna az autó hosszú orrkúpját.

A Manor 2017-es autójának modellje Forrás: Facebook

Ez az autó várhatóan soha sem fog versenyezni, mert pont akkor állt le a munka, amikor gyártásba kellett volna adni az alkatrészeket, és a beszállítóknak is megrendelést kellett volna küldeni, de ez a csődbiztos utasítására már nem történt meg. Azt nem tudni biztosan, hogy a Manort működtető három cég melyike birtokolja a formaterv jogait, de lehetséges, hogy a bedöntött Just Racing Services miatt a tervek is eltűnnek a süllyesztőben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!