McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso steers his car during the first practice session as part of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 25, 2016. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Már tavaly is hatékonyan javítottak az autójukon, de ez még nem látszott, mert az idei szezonra készültek. A sikerek elmaradása ellenére töretlenül hiszik, hogy jó úton járnak.
Az elmúlt 4 szezon során semmit sem nyert a McLaren, és a Honda visszatérése óta olykor kifejezetten kínos eredményeket értek el, de Eric Boullier, a vállalat versenyigazgatója szerint az időközben végrehajtott szervezeti átalakulás tavaly már meghozta az első pozitívumokat, még akkor is, ha ez nem látszott, mert már a 2017-es autó előkészületeire összpontosítottak.
A Forma-1-ben nagy jelentősége van a csapatok fejlesztéseinek, mivel a szezon elején bemutatott autók futamról futamra új alkatrészeket kapnak az adott pályák sajátosságainak megfelelően, és az autók általános versenyképességét is javítják az idő múlásával. Előfordul azonban, hogy az új elemek a gyakorlatban nem váltják be a hozzá fűzött reményeket, a McLarennél viszont ez nem probléma.
„Agilisabbá váltunk, és az adatok összhangban vannak egymással – utalt Boullier az Autosportnak arra, hogy a szimulációk és a szélcsatornában elvégzett mérések eredményei a gyártás után az autókon is visszaköszönnek.
2016-ban nagyon jó szintet elértünk a korreláció terén, és minél több új alkatrészt készítettünk el, annál jobb teljesítményt nyújtottunk. A legtöbb csapathoz képest csökkentettük a hátrányunkat.”
A McLaren tavaly a konstruktőri világbajnokság 6. helyén zárt, a futamokon elért legjobb eredményük a 4. hely volt. Ez nagy előrelépést jelentett a 2015-ös szezonhoz képest, azonban az élcsapatok mellett nem tudtak labdába rúgni, mindössze a középmezőnybeli ellenfeleikre jelentettek veszélyt. Boullier leszögezte, ez a tudatos döntésük miatt alakult így.
„Jobban is szerepelhettünk volna, mivel a nyár után lemaradtunk az élcsapatok mögött, mert már nagyon korán átváltottunk 2017-re.”
Boullier-t 2014 elején nevezte ki az istálló élére a vállalat akkori elnök-vezérigazgatója, Ron Dennis,
és együtt megkezdték a csapat átfogó átalakítását. Visszacsábították Peter Prodromou-t a Red Bulltól az aerodinamikai részleg élére, átszervezték a munkacsoportokat, és a Honda szakembereit is befogadták a köreikbe. Az autó azonban még nem állt össze, de Boullier szerint ez csak idő kérdése.
„Korábban nem volt követendő irányunk, úgyhogy mindent az alapokról kellett újrakezdeni és fejleszteni. Változtattunk az autó koncepcióján, egy új, de kiforratlan erőforrás került bele, a csapatot is alaposan átszerveztük, és megváltoztattuk a McLaren munkamódszereit. Mindehhez időre van szükség, de érzem, hogy kezd összeállni, csak türelmesnek kell lennünk.”
A Honda az idén elkapná a többieket
A McLaren sikere szempontjából továbbra is kulcsfontosságú, hogy milyen teljesítményt nyújt a Honda által készített erőforrás. Bár az autók jobb tapadást biztosítanak a 2017-es szezontól, várhatóan nagyobb lesz a légellenállásuk is, így az erőforrásból kinyerhető lóerők szerepe fontos marad.
A Honda F1-es programjának vezetője, Juszuke Haszegawa további fejlődést ígért.
„Az erőforrás szempontjából az a célunk, hogy elérjük a Mercedes és a Ferrari számait, de nehéz megbecsülni, hogy ők mekkora előrelépést tesznek – mondta az AS-nek. – Nincs megfogalmazott célunk, és nem hozunk nyilvánosságra adatokat, de utol kell érnünk a többi gyártót.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!