Társoldalunk:

Tiltsák be a kék zászlót, és Hamilton még jobb lesz

2017.01.15. 12:20

A korábban F1-es pilótaként, manapság sportfelügyelőként dolgozó Derek Warwick úgy véli, az élmezőny pilótái túlságosan befolyásosak. Vadabb versenyeket szeretne látni.

Rengeteg vitát szültek különböző versenyszituációk a 2016-os szezon során, különösen a lekörözésekkel és a lassú autóknak bemutatott kék zászlókkal, valamint a védekezés szabályaival gyűlt meg a pilóták gondja, de a pályaelhagyások kapcsán is nyilatkozatháború alakult ki. Korábban sem volt ritka, hogy elégedetlenkedtek a versenyzők, de tavaly ez rendszeressé vált.

Gyakran bírálták nyilvánosan a sportfelügyelőket, sőt Sebastian Vettel még Charlie Whitingot, az F1 versenyigazgatóját is elküldte melegebb éghajlatra a csapatrádión. Később bocsánatot kért, ám Derek Warwick, egy korábbi F1-es pilótából lett sportfelügyelő úgy véli, Vettelnek és az élmezőny tagjainak így is túl nagy befolyása van a szabályokra, és a versenyzői etikettre.

Vettel, Alonso és a többi rutinos pilóta érvényesíti az érdekeitForrás: AFP/Andrej Isakovic

„Én mindig azt érzem, hogy a szabályokat a rajtrács elejének írják – mondta Warwick az Autosport International Show-n. – Mindig a tapasztalt pilóták szólnak Charlie-hoz, például Vettel, (Fernando) Alonso) vagy (Mark) Webber és (Jenson) Button, amikor még versenyeztek. Azt akarják elérni, hogy tökéletes versenyük legyen, ezért erőltetik a kék zászlókat, a büntetéseket, és azt, hogy elengedjék őket.” 

Ennek véget kell vetni, és segíteni a mezőny végén is. Le a kék zászlókkal! Elég a büntetésekből! Legyen ismét keményebb, durvább a versenyzés!”

Warwick szerint a pilóták is jobban élveznék a küzdelmet, ha a lekörözötteket is meg kellene előzni, mint a közvetlen ellenfeleiket. Úgy véli, hogy a legkiválóbb versenyzők – Lewis Hamiltont emelte ki - így „még hihetetlenebb” teljesítményre lennének képesek, és még több nézőt csalogatnának ki a futamok helyszínére. Az expilóta szerint az F1 túlságosan elpuhult.

Hamilton (balra) az egyik legjobb az előzés terénForrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Dursun Aydemir

„Lehetővé kellene tennünk, hogy a résztvevők többet versenyezzenek egymással és hibázzanak is. Akkor kezdődnek a gondok, amikor egy pilóta egynél több hibát követ el, és elkezd beleavatkozni a többiek bajnokságába. Ha valaki kiszúrt velem egy időmérőn, a következő versenyen puff, már ki is csúszott. Ez manapság nem működne. Túl sok az újságíró, túl nagy a nyomás, túl nagy a vállalati befolyás, túl sok a pénz” – vélte.

A brit expilóta az idén négy versenyen, köztük az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon fog sportfelügyelőként dolgozni. Elárulta, érdekesnek tartja, hogy valós időben rengeteg adathoz hozzájutnak, de mindenről felvétel is készül, és utólag is kielemezhetik a történteket.

„Alapvetően úgy gondolom, hogy hagynunk kell őket versenyezni. Hibázzanak, mert azt kell tenniük. Minél többször fordul elő, annál jobb.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!