Vágólapra másolva!
Szerinte felesleges azon rágódni, hogy Hamilton a feltartásával próbált világbajnok lenni. És hogy a Mercedes főnöke miért nem szólt rá a britre a verseny közben? A válasz egyszerű: ha akarta volna, sem tehette volna meg, ugyanis nincs gombja ehhez a bokszfalon, Paddy Lowe technikai igazgató parancsai viszont a legmagasabb szintű utasításokat jelentették.

Általában nagyon ég a ház, amikor egy Forma-1-es versenyzőhöz nem a versenymérnöke, hanem a csapatvezetés valamely tagja szól a rádión, és történetesen nem a győzelemhez gratulál.

Mexikóban például a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene csitította a dühöngő Sebastian Vettelt a leintés után, a szezonzárón pedig a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe kényszerült a rádió gombjának megnyomására, hogy rávegye Lewis Hamiltont az utasítások betartására, vagyis arra, hogy növelje a tempót.

Rosberg a Petronas rendezvényén, a malajziai Kuala Lumpurban ünnepli a vb-címet Forrás: Daimler

Erre azért volt szükség, mert a brit álmai a vb-címről végleg szertefoszlani látszottak Nico Rosberg 2. helyével, és egyéb lehetőség híján szándékosan lelassított, hogy akadályozza csapattársát, hátha megelőzik ketten is. Csakhogy így a Mercedes szerint veszélybe sodorta a csapat kettős győzelmét, ezért szólt a fülére Lowe – hiába.

Ezeket a szabályokat régebben, még Melbourne-ben hoztuk meg, közösen"- árulta el Toto Wolff, az istálló főnöke. Márpedig a futam során a különlegesen taktikázó Max Verstappen, majd a nagyot hajrázó Sebastian Vettel is aggasztotta a Mercedest.

"A legfontosabb elvünk az volt az utóbbi három évben, hogy biztosítsuk a győzelmünket, függetlenül attól, hogy a szezon első vagy utolsó futamán vagyunk-e - erősítette meg Wolff. - Ennek helyességét lehet vitatni, ezt mi is megtettük a bokszutcai irányítóközpontban. Az említett két ok miatt kértük őt arra, hogy növelje a tempót."

Wolff elárulta, hogy ő maga egészen prózai okból nem is üzenhetett volna a renitens versenyzőnek: eleve nincs gombja a rádióhoz,

mivel tisztában van a saját temperamentumával, és attól tart, csak bajt hozna magára.

"Nekem nincs ilyen gombom, ugyanis ismerem magamat, és félő, hogy használnám. Korábban már megnyomtam volna néhányszor, amit talán utólag megbántam volna - vallotta be félig viccesen Wolff - Ismernünk kell önmagunkat, az erős és gyenge pontjainkat, én pedig tisztában vagyok azokkal is."

Wolff az Audi sportigazgatójának esetét hozta fel érvként, hogy miért nem akar beszélni a pilótákkal rádión. Wolfgang Ullrich ugyanis az egyik tavalyi DTM-futamon dühében arra utasította a pilótáját, Timo Scheidert, hogy lökje ki mercedeses vetélytársát, Pascal Wehrleint, amit meg is tett.

Le lehet zárni a vitát

Hamilton Abu-Dzabiban alkalmazott stratégiáját sokan még mindig elfogadhatatlannak tartják, köztük honfitársa, az 1992-es világbajnok Nigel Mansell, aki a verseny közben azt írta a Twitteren: „Én sportember vagyok, és köszi, de nem tennék ilyet. Sajnálom, ez nem helyes. Nico fantasztikusan vezet ekkora nyomás alatt." Maga Rosberg azonban ismét arra biztatott mindenkit, hogy hagyja abba Hamilton kritizálását, mert a módszere érhető volt.

„A világbajnoki győzelem volt a tét, ezért érhető, hogy megtett mindent, ami módjában állt" – nyilatkozta a német a BBC Radio Five Live-nak.

A vb-győztes édesapja, a ritkán megszólaló Keke szintén úgy érzi, Hamilton stratégiája belefért, és nem volt váratlan sem. „Az utolsó két körben valami még durvábbra számítottam, úgyhogy azt kell mondanom, ez így elfogadható volt" – ismerte el.

Wolff ettől függetlenül azt mondta, még nem döntötték el, hogy megfegyelmezik-e Hamiltont a bokszból érkező utasítások megszegése miatt. A brit versenyzőről egyébként azt híresztelték, hogy mivel nehezményezi a csapat reakcióját, nem lesz hajlandó részt venni a Pirelli keddi, Abu-Dzabiban rendezett gumitesztjén. Végül mégis munkába állt, de pár etap után rosszullétre hivatkozva átadta a munkát a Mercedes tesztpilótájának, Pascal Wehrleinnek.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!