Társoldalunk:

A Haas az egész idényben 2017-re készült

2016.11.23. 13:03

Grosjean optimistább a következő szezont illetően, mint a csapata, és annak örülne, ha előrébb lépnének a konstruktőri tabellán. Az újonc alakulatnak fejlődnie kell, hogy gyorsabban reagáljanak a felmerülő problémákra.

Ahogy a drasztikus technikai szabályváltozások előtti években lenni szokott, a Forma-1-es csapatok fokozatosan egyre kevesebb erőforrást szenteltek a 2016-os autók fejlesztésének, mert az idén szerzett előnyből jövőre alig tudnának bármit is hasznosítani – mint ismert, 2017-ben vadonatúj előírások lépnek érvénybe az aerodinamikával és a gumikkal kapcsolatban.

Az Autosport információi szerint az újonc Haas egyike volt azon csapatoknak, amelyek a legkorábban a jövő évi modelljükre kezdtek koncentrálni, mivel

május óta semmit sem teszteltek a szélcsatornában a 2016-os verzióhoz.

Azzal már március és május között is csupán néhány szimulációt hajtottak végre a hetente engedélyezett 65-ből, a többit a 2017-es autó vizsgálatához rendelték.

Grosjean reméli, a Haas jövőre továbbfejlődikForrás: AFP/Ben Stansall

Ez megmagyarázza, miért esett vissza a teljesítményük: az első négy versenyen – némi szerencsével – 22 pontot gyűjtöttek, azóta viszont csupán 7-et. Romain Grosjean azt mondja, a szélcsatornás fejlesztési menetrendjük a hosszú távú célokat szolgálta.

Amikor csatlakoztam a csapathoz, az volt a szándékunk, hogy a második évre javuljunk, majd a harmadikra még tovább. A terv változatlan  

- nyilatkozta a francia versenyző. - Sok munka vár ránk, de az emberek látják, hogy komolyan vesszük a feladatot, összeszedettek vagyunk, fizetjük a számlákat, és versenyzünk is, méghozzá nem is rosszul."

"Egyre többen csatlakoznak hozzánk, gyarapszik a csapat. Úgy gondolom, jövőre jobban teljesíthetünk, mint idén."

Gyorsabban kell reagálniuk a problémákra

A Haas vezető versenymérnöke, Ajao Komatszu nemrég kevésbé tűnt optimistának a következő szezont illetően, mert a felkészülésük kicsit megcsúszott, és érzése szerint a tehetősebb csapatok idény közben többet fejleszthetnek náluk, így például reális veszély, hogy a Renault mögé csúsznak az erősorrendben.

Grosjean azonban annak örülne, ha jövőre "jobban szerepelnénk a konstruktőri bajnokságban, a 7. helyen, vagy még előrébb végezve." A szezonzáró előtt jelenleg a 8. pozíciót foglalják el. A Motorsport.com-nak arról beszélt, hogy a forgatókönyv alapján ezt lehetségesnek tartja. "Az volt az elképzelésünk, hogy 2016-ben bemutatkozunk az F1-ben, 2017-ben pedig javítunk a teljesítményünkön" - mondta.

Ehhez nagyon korán 2017-re kellett fordítanunk a figyelmünket, mert szűkebbek az erőforrásaink a többi csapatnál.  

2016-ban egyszer sem járt szélcsatornában a 2016-os autónk. Az év elejére elkészült, de utána nem készítettünk hozzá fejlesztéseket."

A francia volt számos alkalommal sopánkodott műszaki, leginkább a fékekkel kapcsolatos problémák miatt. Úgy véli, mindenképp fejlődniük kell abban, hogy gyorsabban oldják meg a felmerülő nehézségeket.

"Időbe telt, mire megfelelő lett az adatminőségünk. Az első évben felfedeztük a gyenge pontjainkat, hogy mely alkatrészek, adatok minőségén kell csiszolnunk. A reakcióidőnkön szintén javítanunk kell - jelentette ki. - Nem szabad, hogy szombat este vegyük észre, hogy (pénteken) az első és a második szabadedzés között valami történt az autóval. Ezt már az FP2-n, vagy rögtön utána ki kell szúrnunk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!