Vágólapra másolva!
A helyi kormány bejelentette, hogy a nagydíjat 2018-ban rendezik meg utoljára, mert csökken a nézőszám, és megnövekedtek a költségek.

1999-ben Malajzia rendezhette meg az első Forma-1-es nagydíjat Ázsia délkeleti térségében, és összességében a kontinens második országa volt, amely a világbajnokság állomásai közé bekerült. Az idény egyik legmegerőltetőbb futama azonban 2018 után kikerül a versenynaptárból, mert a helyieknek nem térülnek meg a költségek.

Malajzia drágállja az F1-et Forrás: AFP/Manan Vatsyayana

"A jelenlegi megállapodásunk 2016-tól 2018-ig érvényes. Miután lejár, nem lesz több verseny. Az F1 látogatottsága csökken, már nem annyira vonzó, miközben évente 300 millió ringgitet költünk rá" – jelentette be Malajzia turisztikai és kulturális minisztere, Nazri Abdul Aziz a helyi sajtónak. Ez az összeg 97 millió dollárnak felel meg.

Pedig a szepangi pályán számos átalakítást végrehajtottak idén. A létesítmény ezentúl inkább a MotoGP-re koncentrál, amelynek hétvégéjére tavaly 150 ezren látogattak ki – az idei F1-es Malajzai Nagydíj nézőszáma 84 ezer volt péntektől vasárnapig.

Malajziának az sem kedvezhet, hogy idén őszi időpontot kapott a naptárban, két héttel a közeli Szingapúri Nagydíj utánra, és jövőre is ennyi telik majd el a két verseny közt. Közben az is kiderült, hogy Szingapúrban sem ragaszkodnak a Forma-1-hez a 2017-ben lejáró szerződésük után.

"Az ország egy csapásra több lett egy repülőtérnél, ahol át lehet szállni. Most úgy érzik, elérték a céljukat, és nem akarnak több nagydíjat" - nyilatkozta Bernie Ecclestone.

Az F1-es versenyekre kilátogató nézők száma a legtöbb országban stagnál vagy csökken, de vannak olyan helyszínek is - például Mexikó és az USA -, ahol az idén új rekordot ért el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!