Vágólapra másolva!
A Stratégiai Munkacsoport szerdai találkozóján, amelyen először vett részt a sport új tulajdonosát, a Liberty Mediát képviselő Chase Carey, a szóba került a szabályok egyszerűsítése is.

A Forma-1 hat nagy csapatából, valamint az FIA-elnök Jean Todtból és a kereskedelmi jogok tulajdonosának képviselőjeként Bernie Ecclestone-ból álló Stratégiai Munkacsoport szerdai, Genfben tartott ülésén első ízben vett részt a Liberty Media részéről Chase Carey, igaz, egyelőre csak megfigyelőként. A csúcstalálkozón a sport aktuális ügyei kerültek terítékre.

Bár konkrét döntés brit lapértesülések szerint nem született,

sokan egyetértettek abban, hogy az F1 szabályait egyszerűsíteni kell,

miután Ecclestone a napokban azt javasolta, a nulláról írják újra a szabálykönyvet. Napirenden volt a büntetések kérdése is, mert a közönség tagjaihoz hasonlóan a szereplők egy része is következetlennek tartja az ítéleteket, azt pedig balszerencsésnek, ha egy verseny leintése után változik az eredmény, mint az legutóbb Mexikóban történt.

Egyszerűsíteni szeretnék az F1 szabálykönyvét Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Az egyik csapatfőnök felvetette, hogy újra legyen állandó sportfelügyelő – régebben már volt ilyen –, egy másik pedig azt nehezményezte, hogy a versenyigazgatónak, Charlie Whitingnak túl nagy hatalma van a büntetések terén. Bár némelyik vétség esetében a felügyelők saját hatáskörükben, az ő közbenjárása nélkül is indíthatnak vizsgálatot, ezt a gyakorlatban ritkán teszik meg.

Az uralkodó vélemény egyébként az volt, hogy csak azt kellene büntetni, aki a manőverével veszélybe sodorja az ellenfeleit.

Az utóbbi versenyek, különösen a Mexikói Nagydíj kapcsán szó esett a pályaelhagyásokról is, a sokak által még mindig gyengének tartott motorhang kérdése viszont a költségek miatt lekerült a napirendről. Bár az FIA 2018-ra már mindenképpen előirányozta a fejvédő glória bevezetését, a résztvevők arra jutottak, hogy további tesztelésre van szükség, mielőtt végleg döntenek a bukókeret jövőjéről.

A Force India újra elővette korábbi elképzelését, és azt javasolta, hogy csökkentsék a szélcsatorna megengedett használati idejét, inkább az olcsóbb CFD-re helyezve a hangsúlyt, míg a Manor szerette volna elérni, hogy aki nem 60, hanem csak 50 százalékos méretarányú modelleket tesztel a szélcsatornában, az 10 százalékkal több időt tölthessen ott. Mindkét indítványt elutasították.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!