Vágólapra másolva!
Ocon belső kamerájából látszik, hogy pár centin múlt a katasztrófa, a kipördült Ferrari csak az utolsó pillanatban sejlett fel a vízfüggöny mögött.

Kimi Räikkönen a 19. körben, a Brazil Nagydíj egyik újraindítása után a falban kötött ki, amikor Ferrarija felúszott a vízen, és irányíthatatlanul pörögni kezdett. Végül a bokszfalnál állt meg, de mivel előzőleg a 3. helyen haladt, kis híján az egész mezőnynek el kellett húznia mellette. Csak a szerencsén múlt, hogy a rossz látási viszonyok között senki nem rongyolt bele teljes sebességgel, ami katasztrofális következményekkel járhatott volna.

A legközelebb az akkori 10. helyezett, Esteban Ocon került hozzá. Az alábbi belső kamerás felvételen jól látszik, hogy ő a pálya bal szélén haladt, és a Ferrari csak az utolsó pillanatban bukkant fel előtte az esőfüggöny mögül. A Manor fiatal pilótája még éppen elránthatta a kormányt.

– ismerte el.

Maga Räikkönen a Pirelli esőgumijait tette felelőssé azért, hogy az aquaplaning áldozatává vált. „Nem zuhogott nagyon erősen, de sok víz állt meg a pályán – magyarázta. – Az jelentette a legnagyobb gondot, hogy az autó felúszott a vízen, és ez engem olyan helyen érintett, ahol nem számítottam rá: kicsúsztam az egyenesben. Így is majdnem megfogtam az autót, de a pályának egy elég rossz szakaszán sodródtam ki."

Majdnem ugyanott járt pórul Marcus Ericsson és Felipe Massa is, többen pedig, köztük Max Verstappen és Nico Rosberg, szintén megcsúsztak a célegyenesben, és csak egy hajszállal kerülték el a falat. Bár sokan kritizálták a versenyirányítást, amiért feleslegesen megszakította a versenyt, Carlos Sainz azt mondta, a nézők kívülről nem tudták megítélni, hogy a pilótafülkéből milyen veszélyesnek tűntek a körülmények.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!