Button optimizmusát is táplálja a Honda hibrid rendszere

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Jenson Button, McLaren
McLaren Honda British driver Jenson Button drives his car during the Formula One Mexico Grand Prix practice session at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 28, 2016. / AFP PHOTO / ALFREDO ESTRELLA
Vágólapra másolva!
Mivel az energiavisszatáplálásnak kulcsszerepe van a Mexikói Nagydíjon, és ebben nagyon jó a Honda, Button eredményes hétvégére számít. Alonso nem ennyire bizakodó.

A Honda idei motorfrissítéseinek egyik hozadéka, hogy a McLaren versenyzői sokkal hatékonyabb rásegítést kapnak a hibrid rendszertől, mint korábban. Jenson Button erre alapozva eredményes versenyre számít Mexikóban.

"A vonalvezetés nem annyira rossz az autónknak – mondta a nagydíj előtt. - A közepesen gyors kanyarok nem igazán feküdnek neki, de a lassúk kedvezők számunkra. Ami pedig az energia visszatáplálását illeti, e tekintetben szerintem mi vagyunk a legjobbak, vagy holtversenyben a legjobbak."

Ezzel arra utalt, hogy a több mint 2200 méteres magasságban elterülő Mexikóvárosban a többi versenyhelyszínhez képest lényegesen ritkább a levegő, ami kihat a motorok teljesítményére, és előtérbe helyezi például a turbó működését.

Button a Mexikói Nagydíj első edzésén Forrás: AFP/Alfredo Estrella

"Tavaly nagyon harmatos volt az energiavisszatáplálásunk, ami komolyan árt ezen a pályán a sok egyenes miatt. Az én autómban még azelőtt elfogyott, hogy elértem volna a DRS nyitási vonalát a célegyenes felénél, így mások már a hátsó szárnyuk nyitása előtt lehagytak. Gyötrelmes verseny volt" - emlékezett vissza.

A McLaren az elmúlt tíz versenyből hétről pontokkal távozott, és Fernando Alonso az előző futamon, Austinban beállította az új hondás korszak legjobb eredményét, az 5. helyet.

A spanyol mégsem ütött meg annyira optimista hangnemet,

mint csapattársa.

"Két lábbal a földön kell járnunk, emlékezve arra, hogy ennek a pályának a kialakítása és a hosszú egyenesek nem passzolnak a mi csomagunkhoz - nyilatkozta. - Realistának kell lennünk, nem szabad, hogy elszaladjon velünk a ló."

Az első szabadedzés inkább Alonso mértéktartását igazolja: ő 16., Button 18. lett, bár érdekes módon a brit úgy végzett hátrébb, hogy ő érte el az idejét puhább gumikon.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!